22 Ocak 2009 Perşembe

Lohusa Cinleri...

Hayat beni şaşırtıyor.
İyi ki şu zamanlarımda annem var diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Hayat ne kadar garip. Canım bir şey yemek istemiyor. Dün gece Nil her tarafına çiş yaptı. Ben annem ve Nil aynı odada yatıyoruz. O anda zihnimden 'Annem şu anda burda, 40ı çıkana kadar da beraberiz ama ya sonra' diye geçti ve kendimi ağlamamak için zor tuttum. Nil çok tatlı, çok güzel ama gündüzleri neyse de geceleri nasıl gececek? Ya sorumluluk duygusu? Bir de süt olayı var ki çevremdeki herkes bu konuda çok bilgili. Annelik anne sütü vermeyle mi oluyor? Ama ya olmuyorsa?

Kimseyi istemiyorum. Sadece annemi,T.J'i ve Nil'i! Çok mu bencilim? Bugün annemin bir arkadaşı uğrayabileceğini söyledi. İçimden keşke gelmese dedim.

Çevremde kimseyi istememek normal mi? Mümkünse kimse gelmesin!

Annemle 'home sweet home' a gitmek istiyorum ama sanırım daha bir 20 günün daha geçmesi lazım.

Kendimi iyi hissetmiyorum ya!

Not: Bu blogu hislerimi dürüstçe dökmek için açtım.Lütfen beni yargılamadan önce tekrar düşünün. Bunu yargısız infaz olabilecek yorumlar için yazıyorum.

10 yorum:

yeliz dedi ki...

ablam da süt konusunda çok acı çekmişti. süt vermek için neler yaptı ama duru bir türlü doymadı. sonunda 3 ay yarım yamalak emzirdikten sonra tamamen mamaya dönmek zorunda kaldı. ama ne oldu şimdi canavar gibi bir kızı var. olmuyorsa yapacak birşey yok, kendini sıkma, üzme, tabii ki emzirmek en güzeli ama senin ruh sağlığın herşeyden önemli. hem bu gibi sıkıntılar mutlaka olacak, hormonlar alt üst oluyor. neyse ki annen yanında, hepsi geçecek, bu yazıyı aylar sonra tekrar okuduğunda belki de gülüp geçeceksin.

Birinci Tekir Şahıs dedi ki...

Sanırım -okuduklarım ve gördüğüm kadarıyla, benim için bu tecrübe henüz eksik- çok olağan günleri yaşıyorsun... Bazen bu cinler her yeri sarıveriyor, loğusa olmaya bile gerek duymadan. Kimsenin ne dediğine, tecrübelerine kulak asma, gerçi bu da benim dediklerim-tecrübelerim oldu ama...:))) Rahat olmalısın, sen ve kızın bir şekilde yolunu-zu bulacaksınız. Onu kucağına al, kokla, sarmala, sev yeter... Bugün ben de anne olma meselesi üzerine kafa yorarken kendi annemi düşündüm, ona hemen nasıl da sarıldığımı, güvendiğimi... Nil'de öyle hissediyor şimdi, annesi en iyisini yapacaktır... Sevgiler.

kirazsevdasi dedi ki...

aynen birinci tekir sahisa katiliyorum Özlemcim, daha lohusa bile olmadan bana basanlar basti gecen hafta. bence cok normal durumun, kendini kotu hissetme, geçecek...
Nili öpüyorum.
Sevgiler.

Ozlem dedi ki...

Yelizcim Merhaba,
Insanlar nedense anneliği süt vermeyle eş anlamlı sanıyorlar. Ya da şu anda bana öyle geliyor:)

Birinci Tekir Şahıs,
Yazdıkların beni duygulandırdı, desteğine ve güzel sözlerine teşekkür ederim.

Kiraz Sevdası,
Hamileykende buna benzer bir dönemi yaşamıştım ama işte bebek olunca yaşananlar, hissedilenler daha farklı bir boyuta geçiyor!

Teşekkürler Dostlar!

gezicini dedi ki...

ooo bunlar çooook normal. ben ağlardım, neden süt veremiyorum diye. bunlar geçer, süt versen ne kadar iyi olur ama yoksa da yok. hala kendimi suçluyorum neden beni emmedi diye ama hiçbir anlamı yok.
inşallah bu günler gelir geçer, ilk 40 gün biraz sancılı, sonra herşey normale döner. anneye saygılar :-)
sevgiler
gorki

mummy dedi ki...

Canım şu hissettiklerin öyle normal şeyler ki..Hiç bencllik falan değil merak etme..Şu durumunda annenden başkasını istememen her tabloya ağlamak istemen bebeğe yalnız bakamıycağını düşünmen hepsini biz de yaşadık inan..20 günden sonra annem Ankaraya döndü kayınvalidem geldi yanıma..Resmen bir haftada kadını kovup evine apar topar anneme geldim..Yoksa sıyıracaktım o derece...Kimseye tahammül edemiyo insan o durumda..

Annen gidince de biraz zorlanacaksın ama inan ki Allah öyle bi güç vermiş ki annelere herşeyin üstesinden gelebiliyosun çok ilginç..Kendin bile inanamıyosun nasıl yaptığına..Sen buna hiç kafa takma şimdi..

Annelik elbette ki süt vermeyle olmuyo..Etraftakiler de belki hemen pes etme diye sana bu kadar ısrarcı davranıyolardır..Ama tabii ki emzirememek dünyanın sonu değil...Sen elinden geleni yaparsın ama olmazsa olmaz..Hiiiç kendini üzme bunlar için..

Bütün gğn evde kapalı kalma...Eşinle onar dakikalık dışarı çıksan bile iyi geliyo arada..Annen ordayken fırsatları değerlendir:))

Öptük kuzuyu:))

Denize ve Nehire aşık dedi ki...

Önce bebeğin hayırlı olsun. benim de 2 aylık bir bebeğim + 14 aylık bir oğlum var. Yani bendeki cinleri bir düşün :) Yaşadıkların çok ama çok normal. Hatta sana fırsat bulabilirsen Elif Şafak'ın "Siyah Süt"ünü okumanı tavsiye edeceğim.nasıl bir kitap dersen benim blogdaki şu tanıtım yazısına bakabilirsin.(http://denizvenehir.blogspot.com/2008/06/siyah-st.html9)
Süt konusuna gelince. Off off ben oğlumda çok çekmiştim. Bir de sürekli akıl veren grup var ki- yok şunu ye,şunu yeme ,yok bebek öyle tutularak emzirilmez..vs- onlar zaten cinleri arttırmaya yetiyor da artıyor bile.Sütü en iyi 3 şey arttırıyor sıvı tüketimi,uyku(şöyle kesintisiz 4 saat) ve moral. Bir de süt olmasa bile bebeği memede tutmak galiba. Bundan pek emin değilim çünkü kızım 2 aylık ve sütüm az diye mızmızlanmama rağmen memede tuttukça sütüm arttı gibi hissediyorum. Neyse çok uzun oldu, bitirmeden son söz "yanlız değilsin :)"

Elif dedi ki...

Ben annemi de istememistim! Zaten hic faydasi olmadi. Butun gun oturdu, bir de ona yemek yapmakla ugrastim! Sonra ucagini tam iki hafta erken bir ucakla degistirip evine yolladik.

Olur boyle seyler. Acik hava ve bol gida. :o)

www.elifsavas.com/blog

Güneş-Begüm dedi ki...

Merhaba buna benzer düşünceleri yaşayan bir Anne olarak yazmak istedim,bu lohusalık hallerini her anne yaşamıştır bencede insan sadece ona yardım edenin yanında olmasını istiyor ve gelenlerin erkenden gitmesini:)normal düşünceler bencede, ben hep sadece süt vermek istedim ama banada karışanlar oldu ve mama+süt devam ettik,geçici zor ama geriye bakıldığında güzel zamanlar,hatta özlenen zamanlar...
Sevgiler

Ozlem dedi ki...

Gezicini Merhaba,
sadece 40 gün di mi? :)

Mummy,
yaşadıklarımı görüyormuşcasına özetledin:) Bende sizi öptüm!

Deniz ve Nehire Aşık,
Yalnız olmadığımı bilmek çok güzel! Teşekkür ederim :)

Elif, Hoşgeldin, sanırım ortak payda aynı di mi?

Güneş-Begüm,evet ben şu anda sadece ve sadece annemi istiyorum:)
Nil'in her anının tadını çıkarmak!İşte beni en mutlu eden şey bu:)

Sevgiler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...