20 Ocak 2009 Salı

Evde ilk gece*Soru üstüne soru

Bizim kız pek yaygaracı çıktı. Mama saati gelipte mama vermeyince basıyor çığlığı. Önce meme vermeyi deniyoruz. Onla oyalanıyor. Sonra mama.

Sonrası tam bir kabus. Sırt üstü oldum olası yatamam. Hamileyken zar zor da olsa uyuyordum. Bacaklar felaket şiş. Doktor 1 aydan önce geçmez dedi.

Yataktan tek başına kalkmak imkansız. Yan yatmaya da korkuyorum.

Ama en güzel şey Nil,
Dünyanın en güzel duygusu Nil!

Doktor 1 hafta dinlen, ancak kendine gelirsin dedi.
Sırt üstü yatarken zor.

Sezeryanlı dostlar,
Siz naptınız?

Bu arada soru üstüne soru.
Lütfen mazur görün!
Acemilik iste:)

8 yorum:

Eternity dedi ki...

merhaba,

öncelikle tebrik ediyorum.Allah analı babalı büyütsün.Bende sezaryanla doğum yaptım.İlk günler zor ama daha sonra yavaş yavaş geçiyor zaten o kadar uykusuz kalıyorsunki nasıl uyuduğunun önemi kalmıyor:) sevgiler,

Senem dedi ki...

Tekrar merhaba

Minik Nil hayırlı, uğurlu olsun, çoook tebrik ederim. Sezaryenden sonraki bu ilk günler zor. Maksimum yardım şart ki benim yanımda annem bile yoktu geceleri. Eşim de hastanede iyiydi ama eve gelince geceleri horul horul uyumaya başladı. Gece bebeğe bakmak için kalkarken dikişler çok acıyor haliyle ama merak etme bir hafta sonunda acı azalıyor, iki haftanın sonunda ise neredeyse tamamen geçiyor. Kendini iyi hissetsen bile dinlenmeye bak mümkün olduğunca. Bir de gaz yapan şeyler yersen eğer o da içerden dikişlerini acıtıyor.

Lütfen anne sütünde ısrar et, sütün olmaması diye birşey olmadığını söylüyor uzmanlar. Herşey kafada bitiyor ve anne sütü bebeğin ilerde sağlığı için çok önemli. Tabi ikinizin yakınlaşması için de... Hem de inan mama hazırlamaktan çok daha kolay çıkarıp meme vermek.

yeliz dedi ki...

dünden beri bloggera girememiştim, 3 postunu da yeni okudum. biraz sabır, herşey yoluna girecek. sana pek yardımcı olamıyorum ama deneyimli annelere ben de teşekkür ediyorum.

mummy dedi ki...

Öncelikle gözünüz aydın Allah analı babalı büyütsün..Dediğin gibi ben de sırtüstü yatmakta çok zorlanmıştım..O yüzden geceleri arkama iki tane yastık dayayıp yarı yatar pozisyonda uyudum hem emzirmek için doğrulmak daha kolay oluyodu..Otururken de ayaklarımı yere sarkıtmıyodum hiç..Koltukta da sandalyede de otursam muhakkak ayaklarımı dümdüz uzatıyodum o zaman daha az acıyodu..Emzirirken de kucağıma bir yastık koyup koluma destek yapıyodum uzun süreli emzirme durumunda kolunun uyuşmasını önlüyor..

Her uzun emzirme sonrası evi turla muhakkak yavaş yavaş..Çünkü bağırsaklardaki gaz birikmesi dikişleri geriyor biliyosundur zaten...Bir de tuvaletinin geldiğini hissetmesen de tuvalete git sık sık..Benim doktorumdan hatırladıklarım böyle canım..

Ben de sezayenden sonra birdaha hiç eskisi gibi olamayacağımı düşünmüştüm.Ama bir haftaya kadar acıların geçiyor.On gün sonra rahatça yatacaksın sağa sola merak etme.İki haftaya koşarsın bile:))

Sevgiler...

mummy dedi ki...

Ya bi de geçen yazını okudum gerçi aynı yorumu yapçam ama benim bebeğim ilk ay az kilo almştı...Doktor mama takviyesi dedi..Bidaha gitmedim o doktora doktorumu değiştirdim..Yeni doktorumun dediğini hiç çıkarmamıştım aklımdan..Hep benim sütüm bebeğime fazla fazla yetiyor diyeceksin..Aklından sütüm az mı şaibesini çıkar sakın aklına getirme..Bebeğini emzirdikçe vücut ona göre dengesini bulup üretimi artıracak...Kesinlikle süt üretimi arz talep meselesi.. Ama sen mama verirsen vücut süt üretimini azaltacak azaltacak ve durdurucak..

Bebişini kucağına al sımsıkı sar heşeyi bi kenara bırak onu ne kadar çok sevdiğini en içinde hissede hissede emzir sadece..Eminim bir aya kadar böyle bir derdin kalmayacak..

Uzattım kusura bakma...Sevgiler:))

Ozlem dedi ki...

Eternity,
Merhaba!
Yorumlara cvp yazabilmek icin cok kez bilgisayar basina gectim. Gece gündüz farketmiyor!

Senem,
Hoşgeldin:)
Şu anda bana hiç geçmeyecekmiş gibi geliyor. İnsanoğlunu memnun etmek zor;)!
Yelizcim,
az kaldı!:) Inan bana cok farklı!

Mummy,
Otururken neyse de yatmak ölüm gerçekten.Bende süt damla ile geliyor. O yüzden önce memeyi deniyoruz sonra mama veriyoruz:(

Teşekkürler dostlar!

Yesim dedi ki...

Ozlem, cok tebrikler. Minik Nil hosgeldi, adi da cok guzel; adi gibi guzel bir omru olsun insallah. Sezeryan konusunu bilemicem ama, sut konusunda israrci olup bol bol emzirmeyi denemeni tavsiye ederim. Bebek emdikce sutun artacak, emzirmedigin zamanlarda da bebeginle ten-tene temas kurup bebegini gogsunde yatir, inan o da sutunu cok arttiracak. Pompayla sagmak da sutu arttirir, ve tabi en onemlisi uyku ve bol bol su icmek. Ilk gunler biraz zor ama sonrasinda hersey cok daha guzel olacak.
Sevgiler,

aysema dedi ki...

Öncelikle kutluyorum seni. Analı babalı büyüsün Nil Bebek...

En güç kısmından başarıyla geçtiğine göre diğerlerini de başaracaksın. Kendine güven canım. Ve mama verme, sütün mutlaka olacak. Yeter ki olumlu düşün. Emdikçe artacak, sık sık ver lütfen. Hem sağlıklı hem de kolay. Çok da zevkli...

Süt için bol bol su iç. Bir de ( Humana-Still-Tee) denen (emziren anneler için süt artırıcı) bitki çayı al eczanaden. Çok yararlı inan. Kaysı suyu, üzüm hoşafı iç. Gazın varsa rezene çayı seni de yavruyu da çok rahatlatacaktır.

Çok kısa sürede her şey yoluna girecek. Bebekler çabuk büyüyor. Bu arada keyfini de çıkar. Ve bebişle sürekli konuş gözlerinin içine bakarak, bağrına bas, kokla...

Her şey çok güzel olacak. Sen de on beş gün sonra deneyimli anne olarak yeni doğum yapanlara bunları önereceksin...

Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...