8 Ocak 2009 Perşembe

Hamilelik Halleri

Bazen yaşananlar unutuluveriyor hiç yaşanmamış gibi...
Unutulmaması adına işte Hamilelik Hallerim.

Mide Bulantısı: Hiç mide bulantısından muzdarip olacağım aklıma gelmezdi. Hamileliğin ikinci ayı itibari ile inanılmaz bir mide bulantısı.
Buna bağlı olarak kokulara duyarlılık ki asıl sorun burda başladı. Hayatımın hiç bir döneminde kokulara karşı hassas olmayan ben, birden bire tüm kokuları alır buldum kendimi. Özellikle yemek kokularını. Hala eskiden çok sevdiğim kırmızı et ve her öğün yerim dediğim balık kokuları beni mahvediyor. Buna bağlı olarak kusma, eylül-ekim ayına kadar her sabah ve her akşam....

Tam kusmalar geçti dedim, mide yanmaları nam-ı değer reflü yaktı başımı. Rennie ve gaviscon şurup en iyi arkadaşlarım...

Sigara ile aram hiç bir zaman bağımlılık derecesine gelmedi. Ayda yılda bir kez, belki bir bardak şarap ya da güzel bir sohbete eşlik eden türk kahvesi yanında.
Doktorum arada kırmızı şarap içebilirsin dedi, arada sırada tükettim ama beni tedirgin ettiğinden olsa gerek, asla bir bardağı bitiremedim.

Çatlaklar için doktorum hamileliğimin 4. ayında 2 tane krem verdi. Doğumdan sonra da bunları kullan dedi. Lierac ve Bella B Tummy Honey Butter. Bir gün biri, diğer gün öteki.
Şu ana kadar bir şey gözükmese de deneyimli anneler çatlakların asıl doğumdan sonra belli olacağını söylüyor.

Göğüs altı sıkışması ve kasık ağrısı her yemek sonrası beni mahveden ağrılar. Hala çekiyorum.

Sigara içmiyordum ama her gün 3 kutu diet kola tüketiyordum. Hamile olduğumu öğrendiğim 17 Mayıs 2008 itibari ile diet kola hayatımdan çıktı. Normal kola tüketiyorum arada. Ama bir daha diet kola içmeyi düşünmüyorum. Diet kola içerken geceleri çook kez kalkar WC seansları yapardım. Şu anda hamile olmama ve son aylarda olmama rağmen o kadar uyanmıyorum.Üstelik o kadar su ve günde bir şişe maden suyu tüketiyorum.

Bacağıma giren kramplar beni mahvetti. Aniden uykuda ve kıskıvrak yakalayan. Onun için demir ve multivitaminin yanına bir de magnezyum hapı eklendi.

Geceleri wc seanslarının saatleri belli. Bir kaç kez sabahları 5-6 gibi kalktığım oldu ama asıl beni şaşırtan hamileliğin beni uyku bağımlısı birine dönüştürmesi oldu.

Yüzde çil, maske falan hiç yaşamadım.
Hayatımın en şişman döneminde hamile kaldım.Normal kilom 48-50 iken 53 kiloydum. Şuana kadar, son 1 haftadır annemin de evde olmasıyla 11 kilo aldım:) Umarım 12 kiloyu geçmez.

Aşerme durumlar: Çok ama çok pisboğaz olan ben hamile olunca T.J'i geceleri tatlı almaya yollarım diyordum. Abuk sabuk şeyler istemek mi, benim normal halim öyleydi. Daha çok acı şeyler yedim. Kendi sınırlarımı zorlayacak kadar acı. Tantuni ve Kıtırın acı hamburgeri en sevdiğim şeylerdi.Onun dışında hamilelik döneminde bir kez Mersinde künefe istedim. Onu da T.J'den istemedim:).
Bir de geçen hafta brunchta çilek yedim, aniden çilek krizim tuttu. Şanslı T.J Realde çilek buldu:)Her an sufle aşerebilirim dikkat!

6 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

Yapma Özlem; sufle filan deme şimdi :)
Biz de televizyonda birisi yaparken gördük karı koca waffle diye geberiyoruz iki gundur, cumartesi caddeye gidicez sırf onun icin.
Reflu bende de cok oldu,oluyor halen.
Ne enteresan, Lireac ve Bella B de benim kullandığım iki krem :) ama ben Bella B'yi pek kullanamadım, cok ağır geldi yapısı.
Hımmm bi de kola, evet ben de kola içerdim deli gibi, aynen dediğin gibi ara sıra içeyim desem bile bir bardağı bitiremiyorum hiç.
Neyse neyse, çoğu gitti azı kaldı, senin için çoook azı kaldı umarım sağlıkla.

Asortik Krep dedi ki...

Son halinin resimleri olsa aslında :)) Yani istesem mailime gönderirmisin..?

yeliz dedi ki...

benim de canım kola çekti, alışmışız demek ki. sadece ilkerin kalan son yudumunu almakla yetiniyorum, daha hiç 1 bardak içmedim. Şarap da sanırım 3 yudumla sınırlı kaldı. Ama bende hiç mide bulantısı olmadığı için inanılmaz bir iştah ve açlık olduğundan dolayı kilo aldım!!! hamile kaldığımda 51 kiloydum, normalin altında olduğum için diğerlerine göre daha fazla kilo alabileceğimi söylemişlerdi, daha şimdiden 11 kilo aldım. Sanırım 15 i bulacak, bu iştah devam ederse hiç şaşırmam:)çatlaklar konusunda aynı fikirdeyim, doğuralım da hepsi ortaya çıkacak:)

mummy dedi ki...

Daha dün gibi hamileliğimin sevdiğim-sevmediğim yönlerini yazmıştım:))Okuyunca duygulandım şimdi o günleri de özledim..:))

Karın çatlaklarının ırsi olduğunu biliyorum ben de..Annemde olmamış hiç krem kullanmadım bende de olmadı:))Annene sor bir istersen..:))Bunun yanında annemle ablam göğüs ucu yaralarından çok çekmişler..Korkudan doğumdan bir ay önce başladım Lansinosh kullanmaya ama ben de iki ay çektim yaralardan:((

Ama herşeye değiyor o da ayrı..

Sevgiler..

Ozlem dedi ki...

Merhaba Kiraz sevdası,
Ben de Lieracı yapışkanımsı olduğu için sevemedim. Waffle mı? Yemekteyiz yarışmasında gördün di mi:)

Asortik mailine baktın mı?:)

Yelizcim,
insan birkaç yudum şarap içerken bile tedirgin oluyor! Benim iştahımsa bugünlerde açıldı, kendimi tutmakta zorluk çekiyorum!

Merhaba mummy,
zaman ne çabuk geçiyor değil mi? Annemde çatlak olmamış ama o da önlemini almış :)

Sevgiler!

kuzunun annesi dedi ki...

Bebek hareketlerini hissetmezden önce arada sırada bende 1 kadeh sarap kacamagını yapıyordum ama artık içemiyorum nedense . Yılbasını portakal suyuyla gecirdim ( Sasırtıcı...)

Bu arada tabiki yalnız degilsin , bende sizler sayesinde kendimi yalnız hissetmiyorum gurbet ellerde hamiş hamiş :)) Blog yazmak iyi geliyor gercektende . Hadi bakalım az kaldı , kendine biraz daha dikkat . Grsrz .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...