19 Ocak 2011 Çarşamba

Lohusalık üzerine mim

Arcacımın annesi Yeliz’im Mimlemiş. Taze taze yazalım…

1- Lohusalık denen hadise sizce tam olarak nedir?
Bence lohusalık doğumdan sonra ki süreç. Kendi adıma , bebeğe alışma dönemi, sadece Nil i , TJ’i ve annemi istediğim dönem.(O dönem yazdıklarımı okudum da hep bunu yazmışım)
Kafa karışıklığı, okumakla olmaz, yaşanır sadece…


2- Lohusalık içinde hormon dengesizliğini de barındıran bir şeyse neden 40 gün sürer gibi bir algı var toplumda sizce?
Bazılarının kırkı 10 günde çıkar, bazılarının 6 ayda. Ben o dönem Nil’e süt veremedim vs. Çok zor bir dönemdi kendi adıma.


3- Sizin lohusalığınız (Hormonal dengesizlikler ve depresif olma halini kastediyorum hep lohusa derken) ne kadar sürdü? 6 ay desem çok mu uzun olur diycem ama söyle anlatayım : Ne zaman anne evinden kendi evimize geldik, kendim bakmaya, rutin oturmaya başladım,iyi baktığımdan emin oldum, o zaman normalleştim.

4- Nasıl geçti, hep aynı şiddette miydi? Normale yavaş yavaş mı, birden mi döndünüz? Hep depresif, sinirli olacak şekilde mi etkiledi sizi, manik, aşırı enerjik anlarınız da oldu mu? Nil gazlı, kusan bir bebekti. Gazımız ancak 9.ayda geçti. O dönem çok yıprandım, biraz da tecrübesizlik vs. Ama bir gün uyandım ve o gün, günüm aydınlandı

5- O dönem yanınızda, sizi gerçekten anlayan, destek olan eş, dost, arkadaşınız var mıydı? Yalnız mı geçirdiniz?Anneme yapıştım. Sonra annevine gittik ama aslında ben yalnız daha huzurluydum ilk acemilik dönemini atlattıktan sonra. En büyük destek ise o dönem okuyan, okuduğum BLOG DOSTLARIMDAN geldi. Ayrıca teşekkürler…

6- Eşinizle nasıl geçirdiniz bu süreci?Ara ara ağlayıp TJ’i korkuttuğum oldu. O da çook destekti. Gece mama verdi, gaz çıkardı, altını değiştirdi . Yükümü hafifletti. O olmasa o dönem daha da zorlaşırdı…

Ben de blogunu çok sevdiğim, kendime yakın buldugum Deli Anneyi sobeliyorum. İsterse tabii...

Next post: Ocak ayı mutluluk fotoğrafı...:)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...