10 Nisan 2009 Cuma

Televizyon ve bebek

Mother & Baby dergisi, mart ayı sayısında televizyon konusunu işlenmişti. Fransa 0-3 yaş arası bebek/çocukların tv izlemesini YASAKLIYORMUŞ. Bu sadece büyüklere yönelik tv programlarını değil, çocuklara yönelik programları da içeriyormuş.Nedeni ise 0-3 yaş bebeklerde tv izlemek beyin hücrelerini öldürüyormuş. Tv izleyen bebekler sadece görme ve duyma duyularını kullanıyormuş.Kısacası 5 duyusu ile öğrenen çocuğun 3 duyusu köreliyormuş.

Karı-koca çok fazla tv izleyenler grubuna girmiyoruz. Daha çok film ya da dizi izleriz. Ama arada sırada mama verirken, tv açık olmuyor mu? Oluyor. Nil'in gözü hemen televizyona kaymıyor mu? Kayıyor ve ben hemen televizyonu kapatıyorum.

Dostlar,bu konudaki fikirlerinizi paylaşırsanız seviniriz:)

8 yorum:

saricizmeli dedi ki...

merhaba, biz de umut ege'nin tv ile etklileşimini engelliyoruz. kaşla göz arasında yakalarsa büyülenmiş şekilde izliyor:)) dergideki yazıyı ben de okumuştum.
doktorumuza da sormuştum. çocuklara yönelik tv kanalları hakkında. o da çalışan anne akımıyla annelerin çok yorulduğu ve akşam evde çocuklarıyla fazlaca ilgilenemediği, çocukların 0 uyaranla karşı karşıya kalması nedeniyle uyaran gerekliliği yönünde çalışmalar yapıldığını, ama bebeklerin tv, dvd izlemelerinin bu işin suyunu çıkarmak olduğunu ifade etmişti.
hiç bir şey annenin bebeğiyle birebir etkileşimde olması kadar kuvvetli uyaran değildir demişti.
algılama kapasitesi ve yayınlanan frekans farklılığı nedeniyle tv izlemelerinin bir takım rahatsızlıklara yol açabileceğini de duymuştum. bilmem ne kadar doğru.
yaklaşımım önüne sandalye koyup, ters yönce oturtup izlememesini sağlayabiliyorken bu şekilde devam etmek, bunlar kar etmediğinde o uyanıkken tvnin kapalı olması olacak. fakat işe başlayınca bakıcıyla devam edersem bunu ne kadar sağlarım çok emin değilim.

Ozgur dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Ozlem dedi ki...

Merhaba sarıcizmeli,
ben de Nil'i ters yönde oturtuyorum ama inanılmaz bir şekilde kafayı döndürmeye çalışıyor. Dediğin gibi büyüleniyor ve bu kadar minik bir bebeğin bu şekilde davranması beni korkutuyor.Ben de televizyonu kapatıyorum, izlemiyorum:) Sevgiler!

Ozgur dedi ki...

Aynenn katiliyorum. Biz genelde TVyi kapatiyoruz. Emzirirken izliyordum ben ama artik onu da biraktim, kitap okuyorum. Gerci emzirirken bir zarari olacagini dusunmuyorum. Onun disinda Ela uyaniksa ve illa bisey izleyeceksek, Elayi ters sekilde ana kucagina oturtuyorum. (TVyi gormuyor) Ve isiklari aciyoruz ki TVyi gormese de yansiyan isiklardan izliyormus gibi olmasin.

Bebisle konusurken arka fonda da olsa tv koyumus, etkilesimi azaltiyormus.

Bakici konusu bence de hassas. Bizim eve gelen yardimci bir ablamiz var. Kendi bebegini anlatirken, oturtuyordum tv karsisina, daya koltuga biberonu, ondan uslusu yoktu demisti. Korkutucu seyler bunlar...

Sozun ozu, 3 yasina kadar TV kesinlikle yok. Sonra da kontrollu bir sekilde.

sevgiler.

Ozlem dedi ki...

Özgür,
Merhaba! Ana kucağı iyi fikir:) Teşekkürler.

kuzunun annesi dedi ki...

O yazıyı bende okudum , mantıklıda buldum gerci ama 3 yas ciddi bir sürec . Bana biraz ütopik geldi . Sanmıyorum o kadar uzun süre TV den koruyabilecegimi .1.5 a kadar kurtarabilirsek ne ala :))
Şimdilik bulundugu ortamda TV olsada genelde sırtı dönük oluyor . Ama Tv ye yüzüdönük bir pozisyonda koyarsam koltuga , farketmeye basladı bu aralar , kafa o tarafa dogru dönüyor hemen. Farkındalıklar basladı tabi .Ben bakıcı tutunca
kumandaları saklamayı düşünüyorum ciddi ciddi :))) Kendime yasaklayamıyorum TV yi ama . Allahtan aksam 8 den sonra Eloş uyuyor , günümüzüde cogunlukla dısarda geciriyoruz artık .Dolayısıyla Tv ile cok etkileşim halinde degiliz şimdilik.
Dikkatli olmakta yarar var ...

yeliz dedi ki...

ben tv nin zararına katılıyorum. öreğin ablamın kızı kral tv hastasıydı. Şarkılara ilgisi hoşumuza gidiyordu ama o kadar geç konuştu ki, hatta terapiste götürdüler, yaş 3,5 filandı. meğer tv deki reklam klip tarzı hızlı geçen yayınlar çocuklarda konuşmayı geç başlatıyormuş. Ama baby tv iyi birşey diye duymuştum, şaşırdım:)
ben?? bazen bütün gün tv açmadığımız oluyor, şimdilik arcanın pek tv ile arası yok yani:) Ailenin alışkanlıkları çok önemli bence.

Ozlem dedi ki...

Kuzunun annesi,
bence de 3 yaş ütopik. Bakalım ne kadar sürecek? En azından bu konuda bilinçliyiz:)

Yeliz,
Merhaba:)bende tv nin konuşmayı geciktirdiğini duymuştum. :) Sevgiler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...