4 Temmuz 2009 Cumartesi

Minik ile ilk (akşam) dışarı çıkma MaCeRaMıZ....

Öncelikle şunu belirtmekte fayda var dostlar. Okuyacaklarınız sizi korkutmasın.

İlk kez bir cuma akşamı dışarı çıkma düşüncesi bile beni-bizi- mutlu etmeye yetmişti. Ailecek yani. TJ, Nil,Kardeşim M. ve ben. Aylar sonra bir cuma akşamı ilk kez dışarda yemek yiyecek,sohbet edecek ve azıcık içecektik. TJ araba kullanacağı için içmemeye gönüllü bile olmuştu. Arabayı kimin kullanacağı üzerine çeşitli espiriler yapılmış, oybirliği ile Nil'in kullanmasına karar bile vermiştik:) :) :)

3 gün önceden Ankara'nın en nefis mezelerine sahip balık restaurantına rezervasyon yaptırdım.
Dedim ki 'bebekle geliyoruz, güzel bir masa isteriz'

Cuma günü Nil'i banyo rutini sonrası uyutup dalmasını bekledik. Kardeşim M. ile TJ'i almaya gittik. Daha evden çıkmadan, Miniğim'i pusete koyarken başladı gecenin nasıl geçeceğine dair sinyaller. Gözler açıldı,cin gibi bakışlar. Arabada uyur ne de olsa dedik.Arabadan TJ'in ofisine kadar uzun yol boyunca yine uyumadı Melek bebeğim. Neyse vardık restauranta, varır varmaz geldi mezeler,içcecekler.Özlemişiz. Sonra birden Nil bir ağlamaya başladı dostlar, ben böyle ağlama görmedim. Susturamıyoruz. Ben aldım, tatilde yaptığımız gibi azıcık mama hazırladım, yok yemiyor. Evet aslında o da haklı, gürültülü bir ortam. Şansımıza dışarda fırtına kopuyor. Herşey dışarda geçireceğimiz ilk gecenin mutlu sonla bitmesine karşı adeta....

Sonuca gelmem en doğrusu belki de... TJ, M ve ben asla aynı anda masada bulunmadık. Ne yediğimizden ne içtiğimizden birşey anladık. Doymadan,doyamadan aniden hesabı ödememiz ile gecemiz son buldu.

Giderken güle oynaya gittik ama eve dönüşte hepimiz yorgunluktan bayılmak üzereydik.
Miniğimiz mahvetti bizi birkaç saatte. Aslında o da haklı. Benim de hatam var bunda. İlk akşam dışarı çıkma maceramızda belki de eve yakın, sakin bir yer tercih etmeliydim ama öyle bir yer bulmak o kadar zor ki... Üstelik normal saatinde uyudu Miniğim, daldı uykuya, tıpkı tatilde yaptığım gibi. Pusete koyunca uyanmaması ya da arabada uykuya dalması gerekirken...

Ama en çok onun rahatsız olması, mutsuz olması üzdü bizi. Düzenine çok düşkün benim Minik. Rutin denilen olay gerçekten önemli. Bir sonraki adımı bilmek istiyor doğal olarak. Daha önce tatilde de hep adım adım alıştı bazı şeylere...

Dün gece için üzgünüm Miniğim...
Annen bundan sonra daha dikkatli olacak...
Seni çok seviyoruz....

5 yorum:

yeşim dedi ki...

canın sağolsun annesi, bir defaacık bozuver rutini

kuzunun annesi dedi ki...

Hay allah üsüldüm yaaa , Nil hakkaten hassas prenses , hiç sevmiyor rutin dışını :) Beraber cıktıgımızda nede uyumluydu di mi annesi , biraz daha sabır demekki Özlemcim . Hepimiz özledik hakkaten söyle rakılı mezeli sofraları . Bende hala anne sütü verdiğimden hiç dalamıyorum o işlere . Dolapta bacardiler , martiniler , hergelen bişey getirmiş . ben şişelere şişeler bana bakmaca :)

yeliz dedi ki...

hay allah, ama olsun böyle böyle alışacak minikler, ben de arcanın düzeni bozulacak diye acayip takıyorum.

Damla dedi ki...

Siz onlara ne kadar uyarsanız, onlar da size o kadar uyuyor. Gerçekten yurdumuz da çocuklara uygun yer yok. Siz de hiç çıkmayacaksınız demek değil elbette. Biz de tatiller dışında pek nadir çıkıyoruz. Çıkınca da öncelikle sanahtan itibaren anlatıyoruz neler olacağını. Mesela, bak normalde sen şimdi yatardın ya, bu akşamlık yemeğimizi dışarıda yiyeceğiz, sonra sana pijamalarını orada giydireceğim, arabanda uyursun, sonra eve gidince kucağımda yatağına geçiririm gibi. Evdeki düzeni hatırlatan taşınabilir şeyleri yanımıza alıyoruz. Pijaması, diş fırçası, battaniyesi, oyuncağı, vb. Sonra yemekten sonra, uyku saatinde arabasında bulabildiğimiz sakince bir köşede uyutuyoruz.

Ozlem dedi ki...

Yeşim, Kuzucuki Yeliz ve Damla:)

Yorumlarınız için teşekkürler.
Bizim kız rutini seviyor:) Yelizciğim, ben de takıyorum valla:)

Kuzunun annesi, o gün süperdi valla. Yine yapsak?:)

Damla, bende anlatıyorum her adımı. Ciddi ciddi dinliyor sıpa:)Ama uyku zamanı işte ona tahamülü yok Miniğimin, tatile bile dönenceyle çıktık:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...