17 Temmuz 2009 Cuma

Ek gıdalar

Bugün doktor kontrolümüz vardı. Orada minicik bir bebek. Kaç aylık diye sordum. Annesi 2 aylık dedi. TJ'e dönüp bu kadar miniklerdi di mi dedim. Sanki dün gibi, 1 yaşımıza 6 ay kaldı! İnanılmaz.

Bu aralar huysuzluk devam. Yeliz gibi bende büyüme sıçramaları mı dedim ama doktorda bir baktık, diş sıkıntıları. Sıkıntımızı hafifletmek için 2 ilaç verdi doktor. Alınmalı en kısa zamanda ve gerektiğinde rahatlatmalı Miniğimi.

Ek gıdalara ya da katı gıdalara geçiş dönemine hoşgeldik!

Bakalım neler demiş doktorumuz hemen yazmalı...

Günde:
50 cc kahvaltı

Beyaz peynir:tuzsuz
yumurta sarısı:1 çay kaşığı ile başlayıp 7 aylık olduğunda yarım yumurta sarısını yiyebilecek şekilde...
1 tatlı kaşığı pekmez

50 cc meyve :nar-incir dışındaki meyveler
50 cc yoğurt
50cc çorba

Domates,ezogelin,tarhana,belki ileride mercimek
Nane,kekik,maydanoz,pirinç,patates,tavuk, kıyma parçaları katılmış
Domates salçası azıcık konulabilir ama asla TUZ VE ACI BİBER-KARABİBER KONULMAYACAK

50 cc sebze:soğanlı kıymalı,zeytinyağlı fasulye,enginar,fırında patates,
köfte:soğan,kekik,kimyon katılmış

15 gün sonra
Dolma,pilav,makarna:TUZSUZ VE BİBERSİZ

---
SABAH:Kahvaltı+yoğurt+meyve
Ara:Mama
Öğlen:Çorba+sebze
Mama

Toplam 6 öğün şeklinde ayarlanabilir dedi doktorumuz.

3 yorum:

anne yazar dedi ki...

Bizimde 6.ay kontrolümüze 11 gün kaldı ve bizde ek gıdaya merhaba diyeceğiz. Ben de acaba neler verecek diyordum bu yazı merakımı büyük ölçüde giderdi, Ama epeyce şey var bu listede ben daha az şey bekliyordum doğrusu. Bakalım bizim doktorumuz neler tavsiye edecek yazarım ben de . Nice 6 aylara diyelim o halde :)

Ozlem dedi ki...

:) Teşekkürler anne yazar.Her doktorun listesi farklı oluyor anladığım kadarıyla. Bizim doktor sebze çorbasından çok sebzeyi yemek olarak yemesini önerdi mesela. Merakla bekliyorum yazını:) Sevgiler

kirazsevdasi dedi ki...

aman tanrım yaaa,
bunları hazirla yedirmeye calis filan...
gelmesin 6. ay istemiyorum ben :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...