21 Temmuz 2009 Salı

İlk kahvaltı

Dün ilk kahvaltımızı yaptık. Çok acemiydik. Pınarın beyaz labnesinden(mavi renk olan) almış annemler biz gelmeden.Bir de yumurta haşlandı. Bizim kız pınar labneden bir kaç kaşık aldı, yumurtanın sarısını ise pek sevmedik.

Dün internet sitesine bir baktım yeşil olan bebekler için daha uygunmuş. Markete gidildi, bir baktık 20 gramlık pınar yeşil labneden(8 tanesi bir pakette). Bu sabah önce minik bir paket labne açıldı. Bizimki aç, hemen hüpletti. Sonra iki çay kaşığı yumurta sarısı, 1 kaşık pekmez.

Yoğurt öğle uykusundan sonra, az önce yaptığımız taze fasulye ile. Akşam üzeri meyve püresi ya da suyu. Ya da meyveli yoğurt...

İlk başlarda korkmuştum ama şimdi alıştım. Öğle yemeğini sabah kahvaltıdan hemen sonra hazırlamak lazım ki, ancak soğusun. Biz bugün yetiştiremediğimiz için biraz geç kaldık. Olsun, zaman içinde oturacak yeni düzenimizde.

Bu arada sanırım her postun altında Nil'e annem ile yaptığım yemeğin tarifini yazmalı, hatta ayrı bir kategoride yayınlamalı ki, dönünce de acemilik çekmeden, ne pişirsem demeden yapmalı, paylaşmalı...

Bugün ilk kez şişme havuzumuza girdik. Bir de foto pek yakışır, belki bir sonraki posta:)

Bebekler için taze fasulye tarifi
1 öğün

1 minik soğanın yarısı(soğanın suyunu sıktım) 1/4 domates (çekirdekleri çıkartılmış,kabuğu suyulmuş), 5 fasulye (kılçıkları iyice alındı,minik minik doğrandı)

Soğanı rendeleyip, 3 damla yağda kavurdum. Rendelenmiş domatesi ve minik minik doğranmış fasulyeyi de ekleyip pişirmeye devam ettim. Fasulyenin iyice piştiğinden emin oldunca altını kapattım ve soğumaya bıraktım.

Annenin Notu: İçine kıyma da kavurup konulabilinir. İşte bir çeşit daha:)
Bakalım tadını sevecek mi Miniğim?:)

2 yorum:

anne yazar dedi ki...

Aramızda ki 11 günlük farkın bu kadar işime yaraması ne kadar güzel:)) Çok yakında başıma gelecekleri adım adım takip edebiliyorum sayende. Ne kadar teşekkür etsem az valla:)) Nasıl yutabiliyor mu onları ya beni çok korkutuyo valla:)
Bir de ben bebk havuzu çok aradım bulamadım. Nereden, hangi modeli aldınız acaba ki ? Son olarak şimdi yazlıktasın bizim de tatil yakın sayılır. Tatile götürüp te çok memnun kaldığınız ürünler var mı ne bileyim şu deniz simitini, şu kremi öneriyorum falan gibi:) Ayy çok oldum demi :D Öpüyor çooook güzel ve tatlı ilk anlarla dolu tatiller diliyorum:)

Ozlem dedi ki...

Merhaba anne yazar, valla yediremedim:) Havuzun markası,nerden aldılar dur anneme sorayım,yazarım hemen:) Güneş kremi coopertone aldım ama mustelayı daha çok öneriyorlar:) Sevgiler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...