8 Mart 2009 Pazar

Kirazın Sobesi:)

Kiraz'ım sobelemiş:)
Çocuğumuza başkalarının evindeki davranışları hakkında nasıl eğitim vermeli?

Ben bu konuda ne çok katı ne de çok gevşek olanları anlamıyorum. Aslında en sinir olduğum anne tipi, çocuğuna hiç bir şey demeyen ve müdehale etmeyendir.
Bir arkadaşımıza misafir olarak gitmiştik, 3 yaşlarındaki oğulları plastik değil METAL oyuncağı kafama fırlattı. O oyun sanıyordu ama annesinin hiç bir şey dememesi beni rahatsız etmiş olacak ki, aniden aklıma bu olay geldi.

Ordan çıktığımızda TJ ile biz olsak ne yapardık diye konuştuğumuzu hatırlıyorum. Misafir rahatsız olmuş ve bunu hissettirmiş ise -ki hissettirdik gayet yumuşak bir şekilde- 'Kimyona' :) 'Kimyon bak uf olur abla teyze' falan der, o hareketin yanlış olduğunu hissetirirdim ki başkalarına da yapmasın.

-Bize göre-yanlış davranışların çocuğa sabırlı bir şekilde anlatılması taraftarıyım.

Çok katı anneleri de anlamıyorum ama ortasını bulmak ayrı bir meziyet onun da farkındayım.

Yeri geldiğinde otoriter yeri geldiğinde yumuşak ama hep SABIRLI ve İSTİKRARLI olmak lazım sanırım. İstikrarlı derken kastettiğim, bir harekete bir gün 'doğru' bir gün 'yanlış' dememek ve anne-babanın beraber uyumlu bir şekilde hareket etmesi.

Bence çocuk evde nasılsa dışarda da öyledir. Yumuşak ve sabırla 'Bebek-çocuktur- anlamaz!' dememeli ve bebeklikten itibaren konuşulmalı, anlatılmalı.

Tabi bir de her çocuğun- bebeğin- kendi kullanım kılavuzu var, biz ne desek boş ama yine de istemediğimiz hareketleri önlemek bizim elimizde:)Çocuk gelişimi,psikolojisi hakkında bolca okumalı, kendimizi geliştirmeliyiz.

Ben de fikirlerini çok merak ettiğim Gezicini , Mummy,Asortik Krep Hanım:) ve Huysuz ve Tatlısı'nı sobeliyorum:)

3 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Sobelenmişim :) konuda nefis :) yazacak sayfalarca anım var ama sıkıcı olmadan sadece dikkati çeken bir şeyler yazmak istyorum ..
Teşekkürler sobe için, en kısa zamanda cevaplayacağım.

kirazsevdasi dedi ki...

evet umuyorum bizim saglikli davranislarimizdan sonra, bebek / cocuklarimiz da verileni alma egiliminde olurlar. Bu da cok onemli cunki.
Ne anneler gordum hicbisey yapmadilar bebekler melek :)
Ne bebekler gördüm anne muthis donanimli, bebek dunyayı dar ediyor...

Sevgiler.

mummy dedi ki...

En kısa sürede yazacağım Özlemcim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...