24 Haziran 2009 Çarşamba

Yoğurt Yapmak ve Ben:) Yoğurt yapımı ile ilgili sorular!:)

İtiraf edeyim, Miniğimden önce aman taze yiyeyim, tüketeyim diye düşünmedim. Hamileyken sağlıklı beslenmeye başladım ve sonra 'Kızıma örnek olmak istiyorsam dikkat etmeliyim' düşüncesi ile daha bir düşünür,eder oldum. Midesine düşkün bir insanım,tat benim için önemlidir. Dalından taze taze sebze,meyve falan hep Miniğimden ssonra düşünür olduğum şeyler.

Süt içemem,peynir severim ama en çok yoğurt. O da sütaş olacak,probiyotik yoğurdun tadını sevemedim mesela.

Herneyse,bebeğime ne alsam sitesinde severin yoğurt makinasını görünce kararımı verdim.Gittim, aldım. Tatil dönüşü pazar günü ilk deneme yapıldı.

O kadar okudum ettim ama gittim uzun ömürlü süt aldım. Halbuki günlük süt almak gerekirmiş,neyse dedim deneyelim!

Önceden ılıtırım,yaparım falan diyordum,soğuk süt ile deneyelim dedim. 3 minik kavanoza neredeyse yarım litre süt, her kavanoza 1 tatlı kaşığı yoğurt. Akşam 8 de koydum, sabah 7 de aldım.

TJ,tutmazsa üzülme demişti ama acemi şansı tuttu bizim yoğurt. Kıvamıgörünce ben bile şaşırdım, krema gibi ama tadı ekşimtrak geldi, nedeni sonradan anlaşıldı, sütaş yoğurdun son kullanma günüymüş.

Bilirşahıs TJ pazartesi tatmadı ama dün baktı tadına. Nefis dedi. Bana ekşimtrak geldi, Nil kuşum yüzünü ekşitti. Ona yoğurdu sevdirmeli.

Bugün tekrar deniyorum:) Bu kez günlük kutu Pınar süt.
Bakalım sonuç ne olacak?

Annenin Notu: Bu blog daha neler neler görecek Allah bilir:)

Bir soru da yoğurt makinası kullanan annelere gelsin:)
Arzumun kullanım kılavuzunda meyveli yoğurt yaparken ılık süt ve meyveler aynı anda konur diyor. Peki aynı şey Severin yoğurt makinasında geçerli olabilir mi?

Sütü ılık ya da soğuk koymak farkeder mi? Sütü soğuk koysam 10 saat yoğurt makinasında kalsa mesela?

Teşekkürler:)

7 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

ekşimtrak olması biraz fazla kalmasından olabilirmi acaba ? Bende sinbonun makinası var ve 5 saatte yogurt yapıyor

gezicini dedi ki...

yoğurt nasıl yapılır diyorsun yani. mutlaka günlük pastörize süt kullanılacak. kaynatılacak, ılıtılacak. bir kaşık taze yoğurt ile mayalanacak. 3-4 saat içinde kavanozda mayalnıyor. zamanla insan öğreniyor, merak etme.
kolay gelsin...
sevgiler
gorki

asmira dedi ki...

kirkfirin.com sitesindeki yoğurt tarifini öneririm,hiç şaşmıyor.

Anne Duru dedi ki...

merhaba,
bende arzum yoğurt makinesi kullanıyorum.Pınar'ın organik sütünü kaynatıp ılıttıktan sonra bir kaşık organik ada marka yoğurtla karıştırıp kaplara koyuyorum ve tam 8 saatte süper kıvamlı bir yoğurt elde ediyorum..derin yemiyo ama biz bayılıyoruz:)

yasenin dedi ki...

ben direk kendim günlük süt ile yapıyorum süper oluyor çocuklar çok seviyorlar makinam olmadığı için bir şey söyleyemeyeceğim kolay gelsin

Ezgi.Kepsutlu dedi ki...

ben aoç yoğurt yapma seti ile yapıyorum .çok lezzetli oluyor öneririm.

http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/

uknown dedi ki...

Merhaba yoğurt yapma makinesi ile ilgili bir anket hazırladım.Yeni projemde bana yardım ederseniz çok mutlu olurum :)
https://tr.surveymonkey.com/r/7H22PF8

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...