15 Haziran 2009 Pazartesi

Bebekle ilk tatil -1

Pazartesi sabah 7 gibi evden Esenboğa havaalanına gitmek üzere heyecan ve azıcık stres ile çıkıyoruz TJ,ben,Nil ve kardeşim M. ile. M. bizi bıraktıktan sonra yabancı olmadığım uçak yolcuğu başlıyor.

Bordinge 5-10 dakika kala Nil kaka yapıyor ama ne kaka, hertarafımız kaka. Bebek bakım odasında soluğu almamız birşey değiştirmiyor.

AN:(Annelere not) Bebeklere bir değil 2 yedek kıyafet almalı.Ne olur ne olmaz.Altaçma bezi ya da kumaşı ŞART. Ayrıca sevdikleri oyuncak, ilgilerini çekecek bir kaç parça şey kriz anlarında kurtarıcınız olabilir. Ben buzdolabı poşetlerinden bolca kullandım bu tatilde. Bir poşete Nil'in ilgisini çekeceğini düşündüğüm 2-3 oyuncağı attım el çantama.

Nil uçak yolculuğu boyunca uyudu :)

Oteli seçerken otelin havaalanına 15 km olması bizi rahatlatmıştı.Zaten hava inanılmaz sıcak, birde uzakta bir yerlerde olursa hem bebeğe hem yorgun olan size yazık.Yolda Nil için bir paket bez aldık ve otele sağsalim vardık!

Otele varış, odaya çıkış falan ancak 12 gibi oteli keşif turlarına çıkabiliyoruz. Ama önce Nil'e daha önce hiç giymediği elbiseleri giydirmeli. Nil resmen rahatladı:) Bolca güneş kremi sürdükten sonra ve yanıma 1 battaniye aldıktan sonra aşağı iniyoruz.

AN: Yanınızda battaniye mutlaka bulundurun. Klimalar bebekleri hasta edebilir. Ben içeride olduğumuz zamanlarda en azından Nil'in alt kısmını ince battaniye ile örttüm.

Tesadüfen TJ'in yakın arkadaşının baldızı ve eşi ile karşılaşıyoruz. TJ ben Ankara'ya dönmeden 2 gün önce onların evinde bir doğumgününe gitmişti.Harika bir tesadüf:) Akşam alacarte restauranta rzv yaptırdık bile. Yunan restaurantındayız. Nil'i pusetle gezdirmek bir işe yaramadı ve zor uyudu.Ertesi akşam için yeni bir yöntem denemem lazım!

AN: Yanınıza mutlaka cibinlik alın, geceleri sinekler daha çok oluyorlar. Sinek kov tarzı şeyleri bebeğin yüzüne süremiyorsunuz. Elleri zaten ağızlarında. Kollarına ve bacaklarına sürebilirsiniz. Cibinlik en azından koruyor Minikleri:)Bir de battaniye.

Salı:Sabah kahvaltı, Nil pusette şekerleme yapıyor. Keyfimiz yerinde. Sabah 11 gibi Nil kafasında sapkası ve 50 faktör güneş kremi ile denize doğru gidyoruz. Ayağını kumsalda denize değdirir değdirmez tüm günümüzü etkileyecek olay gerçekleşiyor. Ağlama krizi hem de saatlerce. Odada duşa sokmak bile sakinleştirmedi Miniğimi.

Öğleden sonra gölge ve serin bir köşede geçirdik tüm günü. Nil kah kahkaha attı, kah uyudu. Fazla uyusun diye ısrarda etmedim ama düzenimizin bozulmaması için en azından uyuduğu saatlerde uyutmaya çalıştım azıcıkta olsa.

Akşam odada biraz uyutma çabaları. Tam uyumadan bu kez İtalyan alacarta iniyoruz. Nil uyumamakta direndi ama en azından bir önceki gün gibi değil.Saatlerce sürmese de birazcık sabır ile uyudu bile.

AN: Bizde Nil uyumadan biraz atıştırmak ister. Yanıma azıcık mama alıp uyumazsa orda verdiğim zaman kendiliğinden uyuyordu. Evde kurduğum düzeni orada da uyguladım.