20 Ocak 2012 Cuma

KABIZLIK DOSYASI Vol 1.

Blog ne için var, paylaşmak için. Tekrar başa dönmek istemiyorum ama herkesin hikayesi farklı. Bizim hikayemiz bundan tam 2 yıl önce, Nil 1 yaşına bastığı gün başladı... Kusma, ishal ve ateş ile Mesa Acil de aldık soluğu. Ondan sonra tam 15 gün boyunca yemeyen, içmeyen, ishal olan Nil...

Ondan sonra yeme düzenimiz tamamen değişti. Daha 1 yaşında bile değilken kereviz seven kızım ağzına lokma koymaz oldu. Tekrar başa döndük anlayacağınız...

Buradaki doktorlar ve diyetisyenin düşüncesi de, herşeyin o  ishal ile başladğı. İshalden sonra kaka yapmak istemeyen, kendini kasan, kaka yapmamak için yöntemler bulan, hatta ve hatta ne kaka yaptırır ne yaptırmaz bizden iyi bilen ve tercihini kaka yaptırmayan yiyeceklerden yana kullanan Nil...

Çocuk Doktoru bizi bir diyetistene yönlendirdi, diyetisyen bize bir dosya verdi. Lifli yiyecekler neler, lif oranlari ve genel olarak dikkat etmemiz gereken şeyler.


Meyveleri kabuğuyla tüketirsek daha çok lif tüketiriz.
Prinç yerine esmer ya da vahşi prinç daha yararlı
Erik suyu gerekli, Nil in meyve sularına karıştır.
Yulaf çok faydalı, kurabiyeye, kahvaltı da gevreğe, smoothie ye karıştır, karıştır....
Yemek aralarında Nil'e soyulmuş havuç, kabuklu salatalık ver.
Peynir, süt ve yoğurt kabızlık yaparlar. Kaşar yerine krem, inek sütü yerine soya sütü, prinç sütü-tadı pek güzel sayılmazmış-, keçi sütü ya da benim aldığım ama denemediğim badem sütü daha faydalı.
Sadece lifli gevrekler var, onlardan kurabiyeye, smoothieye karıştır.

Tost dışında kahvaltı önerileri: krep, fransız tostu, yulaflı ya da lifli gevrek, yerfıstığı sürülmüş kızarmış kepekli ekmek...
Makarna yerine kepekli makarna: Ispanaklı, domatesli, kepekli karışık aldım ve çok beğendim.
Ekmek makinasiyla kendi ekmegimi kendim yapiyorum, normal ekmek ununun icine: Kepek unu, yulaf unu, çavdar unu, arpa unu ekliyorum..Kabak çekirdeği ve ayçekirdeği de koyuyorum zaman zaman.

Her türlü ekmek tüketmesi iyi değil ama ben Nil'in tükettiği ekmek oranını ciddi oranda düşürmeye çalışıyorum. Bu aralar işim gücüm sadece bu olduğu için fena gitmiyor.
Hergün tost yiyen Nil şimdi haftanın 1 hadi bilemedim 2 günü tost yiyor. 2 dilim yerine 1 dilim, yanında domates, salatalık ile dengelemeye çalışıyorum.
Hem çok katı olmamaya hem de kurallara uymaya yani orta yolu bulmaya çalışıyorum.


Bizim evde hergün yemek pişer,cumartesi-pazar alışveriş-liste yapılır. Eskidende bu böyleydi ama ben neler lif oranı yüksek bilmediğim için denge olur ya da olmazdı. Şimdi daha bilinçliyim. Ben patatesin lifli bir sebze olduğunu bilmezdim. Lifli gıdalara göre Nil'in severek yiyeceği yemekleri hazırlıyorum.

Dün evde ilk kez chicken fingers yaptım. Tavuk gögsünü minik parçalara böldüm, 1 yumurtayı iyice çıptım ve tavuk parçalarını önce yumurtaya sonra da marketten aldığım yulaf kırıntısına batırdım ve kızarttım. Biz çok beğendik.


Smothie denedim, meyve suyundansa smothie daha faydalı, meyvenin posasıda içinde ne de olsa.

Her geçen gün yeni yeni şeyler deneye yanılarak öğrenmeye devam ediyorum....

PS: Bu yazı dizisi daha devam edecek...

Bu listenin neredeyse aynısı bendeki lifli yiyecekler listesi:


BESİN PORSİYON KALORİ LİF (Gram)
Meyveler
Elma (kabuğuyla) 1 orta boy 81 3,5
Ahududu 1/2 su bardağı 35 3,1
Armut (kabuğuyla) 1/2 büyük 61 3,1
Çilek 1 Su Bardağı 45 3,0
Kuru erik 3 adet 60 3,0
Greyfurt 1/2 orta boy 38 1,6
Kiraz 10 adet 49 1,2
Kuru Üzüm 1/4 su bardağı 106 3,1
Muz 1 orta boy 105 2,4
Portakal 1 orta boy 62 2,6
Şeftali (kabuğuyla) 1 adet 37 1,9
Sebze Çiğ
Domates 1 orta boy 20 1,5
Ispanak 1 su bardağı 8 1,2
Kereviz Sapı (küp doğranmış) 1/2 su bardağı 10 1,1
Mantar 1/2 su bardağı 10 1,5
Marul 1 su bardağı 10 0,9
Salatalık 1/2 su bardağı 8 0,4
Yeşil Biber 1/2 su bardağı 9 0,5
Sebze Pişmiş
Brokoli 1 su bardağı 40 4,4
Brüksel Lahanası 1 su bardağı 56 4,6
Enginar (pişmiş) 1 büyük 40 4,5
Havuç 1 su bardağı 48 4,6
Ispanak 1 su bardağı 42 4,2
Kabak 1 su bardağı 22 3,6
Karalahana 1 su bardağı 44 2,8
Karnabahar 1 su bardağı 28 2,2
Kırmızı Lahana 1 su bardağı 30 2,8
Kuşkonmaz (doğranmış) 1 su bardağı 30 2,0
Mısır 1/2 su bardağı 87 2,9
Patates (kabuğu soyulmuş) 1 orta boy 97 1,4
Patates (kabuğuyla) 1 orta boy 106 2,5
Taze patates 1 orta boy 160 3,4
Yeşil fasulye 1 su bardağı 32 3,2
Baklagiller
Barbunya fasulye (pişmiş) 1/2 su bardağı 110 7,3
Fırınlanmış Fasulye 1/2 su bardağı 155 8,8
Kuru bezelye (pişmiş) 1/2 su bardağı 115 4,7
Kuru fasulye (pişmiş) 1/2 su bardağı 112 6,0
Mercimek (pişmiş) 1/2 su bardağı 97 3,7
Pirinç, Ekmek, Makarna ve Unlu Mamuller
Bulgur ( pişmiş) 1 fincan 160 9,6
Ekmek (beyaz) 1 dilim 78 0,4
Ekmek (tam buğdaylı) 1 dilim 61 1,4
Kepekli mafin 1 mafin 104 2,5
Peksimet (çavdarlı) 2 kraker 50 2,0
Pirinç (beyaz,pişmiş) 1/2 su bardağı 82 0,2
Pirinç (esmer,pişmiş) 1/2 su bardağı 97 1,0
Spagetti (normal, pişmiş) 1/2 su bardağı 155 1,1
Spagetti (tambuğday, pişmiş) 1/2 su bardağı 155 3,9
Kuruyemişler
Badem 10 adet 79 1,1
Fındık 10 adet 54 0,8
Yerfıstığı

http://www.populermedikal.com/diyetegzersiz/lif.asp
10 adet 105 1,4

1 yorum:

Eylem Atılgan dedi ki...

Çok güzel bilgiler var. Teşekkürler paylaştığın için. Ne kadar zor bir durum olduğunu kıyısından köşesinden anlıyorum.. Hele yemek seçtiklerinde, iştahsızlık ettiklerinde insanın herşeyi bırakıp yok olas geliyor.. Of of.. sırf şu yemek sorunsalından bazen büyüsün, kendi kendini doyuracak yaşa gelsin istiyorum.. Geçmiş olsun tekrardan Bir an önce atlatmanızı diliyorum bu dönemi. Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...