6 Ocak 2012 Cuma

4 Ocak Doktor Kontrolu-Kanada da çocuk doktoru izlenimleri....

Merhaba,
Yorgunlugum hala gecmedi. Haftasonu umarim ilac gibi gelir.

Çarşamba günü* Nil'in doktor kontrolü vardı. Gitmeden yine aldim notlarimi, ve gittik. Doktorumuz kadın ve en önemlisi gülümseyen, gözleri ışıl ışıl, yaptığı işi seven ve bunu yansıtan bir insan. En fazla 35 yaşında olmalı. Ben arkadaşlığı, hatta ilişkileri de evliliğe benzetiyorum. Kimya olmadan olmuyor. Hep olacak diye birşey yok ama arada kimya, frekans tutumu olunca, herşey daha kolay çözümleniyor, ya da paylaşımlar daha net ve sağlam oluyor....

Nil'in poposundaki kızarıklıklar geçse de, bazı kısımlarda şişlik vardı. Onun için antibiyotik başlattı, 1 hafta günde 3 kez vericez. Tabii Nil'e ilaç içirmek insanı yoran bir aktivite. Bir de bunu günde 3 kez çarpalım!

Kabızlık için verdiği ilacı ise çarşamba  2 kez, perşembe gününden itibaren ise günde 1 e düşür dedi. Ben de sabahları sütüne koyuyorum. Sabah süt içmezse kahvaltı sonrası üzüm suyuna... Bu ilaç tıkalı yerleri açacak umarım.

Bizim odada bizimle uyumasını konuştuğumızda Richard Ferber'in kitabından bahsetti. Hemen gün yayınlarına mail attım, ne de olsa Tracy Teyzeden beri en azından tanıdığımız yer:) Gerçi sonra internette araştırınca gördüm ki, çocuğu ağlatarak çözüm bulan bir yöntem. Ne yazık ki başka çözüm yok gibi ama önümüzde 2-3 hafta var, o zamana kadar araştırıp sonra da kararlı ve istikrarlı bir şekilde başlamak lazım.
Onun için cumartesi istikamet kütüphane...

Yemek meselesine gelince,meyve suyu yerine meyvenin kendisini yemesini önerdi, lifli olduğu için. Beyaz yerıne kepekli, lifli ekmek önerdi. Ayrıca bir beslenme uzmanından da yardım alıcaz. Kendisi bizi beslenme uzmanına yönlendirecek ve onlar bizi arayıp randevu verecekler. Böylece herkesin herkesten haberi olcak.* diyetisyen aradı ve persembe sabaha  randevu verdi*

Tuvalet eğitiminden önce kabızlık sorununu çözücez. Daha önce de Nil in en kötü vaka olmadığını, zor vaka olduğunu ama Vancouver da daha beterlerini gördüğünü ve çözdüğünü söylemişti.
 Anahtar kelimeler: Sabır ve istikrar...

Haftaya tekrar görüşücez.

İzlenimler: Türkiyedeki doktorlarımızdan kat ve kat iyi bir doktor. Bence en önemli neden yaptığı işi sevmesi. Bizi dinledi sabırla, sonra fikirlerini , tavsiyelerini söyledi. Nil'in gelişimine baktı. Bir sürü soru sordu. Biz yine doktoru sorulara boğduk ve neredeyse 1 saat konuştuk. Aniden gelen bir telefonla doğuma çağrılınca ayrılmak zorunda kaldı ama bunu yaparken bile kibar ve samimiydi. Nil in poposundaki şişlik ve kızarıklık geçmezse Acil e getirin mutlaka  antibiyotiği degiştirirler dedi,.  Ve Nil'in durumunu takip etmek için haftaya randevu verdi. Herşey çok netti.

Çıkışta TJ ve ben, biraz olsun rahatlamıştık ve kafamızdaki soru işaretlerinin en azından çoğunluğu cevabını bulmuştu...




2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Çocuğu ağlatan yöntemi aç biraz ,nasıl bir yöntemmiş merak ettim..?

Ozlem dedi ki...

Pazartesi anlatirim :) kutuphaneden kitap alicam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...