3 Aralık 2009 Perşembe

Geçmişe yolculuk MİMİ :)

Mim- Çocukluk...

Birinci Tekir Şahıs, tatlı Ada'nın annesi mimledi :)



1. Sizi mimleyen kişiye link veriyorsunuz mutlaka, ki, akışı bozmayalım...

İşte burada


2. Çocukluğunuzda anne ve babanızla (ya da aile büyükleriyle) yapmış olduğunuz ve sizi siz yapan şeylere katkısı olan bir olay, bir aktivite, bir eylem... Ve hangi yönünüze katkıda bulunduğu... (Tekrarlanabilir olması tercih sebebi)


En yakın dostum babamdı. Mesela sınavım mı var. Erken yatıp erken kalkan bir çocuktum. Hala öyleyim :). Saat 4-5 e kurulur, bir de babamın saati kurulur. Kalkarız, sözde ben ona tekrar yaptırırım. O da benimle masada oturur ya da koltukta uyur, ben de sınava son tekrarımı yapardım.


Orta okulda değişik bir dünya ile tanıştım. Kitapların dünyası ile. Yazlıkta kendi yaşıtlarımla dışarıda oynamak yerine kitap okudum. Jane Eyre, Küçük Kadınlar, Balzac, Tolstoy ile hep o dönemde tanıştım. O yaz babamın tüm maaşı benim kitaplara gitti. Şu anda biyografi sever isem ve ben de tüm paramı kitaplara, kırtasiye malzemelerine yatırma potansiyeline sahip isem bunu o yaza ve babama borçluyum...


3. Çocukken oynamayı en çok sevdiğiniz oyun ve oyun aparatı?

Yakantop,istop, evcilik, kendi uydurduğum oyunlar da olurdu.



4. Sokakta oynar mıydınız?

Anneannemin bahçeli bir evi vardı. Sokaktaki komşuların torunları yaşıtlarım, sınıf arkadaşlarımdı. Genelde bizim bahçeden çıkmazdık...


5. Çocukluğunuz ve ilk gençliğinizle ilgili keşke farklı olsaydı dediğiniz bir durum/olay...

Babam sayesinde matematikten soğudum- ilkokulda beni matematik çalıştırma çabası sonunda- ve ilkokuldan sonra hayatımda dil, edebiyat,kimya oldu ama matematik sadece sınıf geçmek için bir araç oldu, bu babamla ders çalışmamı engellemedi sadece bir daha matematik çalışmadık.

Bir de annemle ilişkimiz hiç bir zaman -evleninceye kadar belki de- çok harika olmadı. Aslında annem kötü polis babam iyi polisti. Kendi istedikleri için böyle olmadı belki de ama keşke iyi polis-kötü polis olmasalardı:)


6. Çocukluk ve ilk gençlikle ilgili iyi ki böyle olmuş dediğiniz bir olay...

1 yıl *yaş 15* exchange öğrenci olarak Amerika'da yaşadım. Bana sadece ingilizce olarak dönmedi, çok şey kattı...

Öğretmenlerimle hep çok yakın dost oldum, onlardan çok şey öğrendim. Hala en yakın dostum bir öğretmenim :)

7. Varsa çocukluk dönemine dair bugünü etkileyen bir olay, anı...

Zor soru, derinlerde çok şey vardır kesin. Nil ile ilişkimin, benim annemle paylaştıklarımdan çok daha farklı olması dileğim.

Hiç bir zaman beni sıkan ebeveynlerim olmadı, herşey çok serbest idi ama herşeyi bilirlerdi, bize hissettirmezlerdi. Mutlu olduğun yerde yaşa, mutlu olduğun ya da sana iyi gelen insanlarla görüş, hayata dair bir duruşun olsun sözleri ile büyüdüm. İnatçıydım, iyi bir özellik olmasada hala öyleyim. Seni herkes sevmek zorunda değil, az ama öz dostun olsun ve çocukların ne yaparsa, ne isterse istesin, mantıklı olduğu sürece onların arkasında ol sözleri bana ailemden kalan en değerli fikirler.

Bu geçmişe yolculuk adını verdiğim Mim için önce bir teşekkür Özgür Anneye, sonra da beni Mimlediği için Sevgili Tekir'e...

Asortik-Krep
Huysuz ve Tatlısı
ve
Seyhan

Bir Mim de size gelsin:)

1 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

İlk fırsatta cevaplayacağım :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...