24 Aralık 2008 Çarşamba

Yeni doğan bebeğe ziyaretler...

Dün bir arkadaşımla konuşuyoruz. Bebeğin kırkı çıkmadan ev ziyaretleri olmaz herhalde' dedim. 'Sen öyle san, insanlar kırkı mırkı dinlemez' dedi.

Anlıyorum sevildiğini bilmek güzel ama bu kadar anne ve bebekle iç içe olmak ne kadar doğru? Önceleri bu konuda katı olduğum söylenemezdi ama şimdi her geçen gün anneliğe bu kadar yaklaşmışken buna çocuğumu koruma iç güdüsü de denebilir tabii.

Bence ilk kırk gün anne ve bebeğin birbirine alışması açısından oldukça önemli. Ama Elif Şafakta diyor ya bazılarının kırkı 10 günde çıkar, bazılarınınsa 6 ayda. Ama benim karşı çıktığım misafir ve gürültü dolu bir ev. Herkesi memnun etme çabası. Güzeryüzlü olmak istemesem de güzeryüzlü olmak zorunda olmak.

Bir o kadar insanın yeni doğmuş bebeği sevme, kucağa alma arzusu. Kendi çocukları olsa bu kadar rahat davranırlar mı sanmıyorum?

5 yorum:

gezicini dedi ki...

sen kendini dinle, başkalarını boşver. bir de anne sözü dinlemek iyidir. biz de 40 gün kadar evdeydik, ama bizim oğlan mart doğumlu, yani hava fena değildi. bebeğin ve senin durumuna göre ayarlarsın. bebek iyi ise, doktor kontrolünde herşey normalse, çıkarsınız dışarıya.
benim tavsiyem, ilk 6 ay fazla AVM gezme, en azından haftasonları gitme. o kadar minik bebekler için her türlü mikrop var oralarda.
sadece benden tavsiye, bebekle ilgili en iyisini yine annesi bilir!
sevgiler
gorki

Ozlem dedi ki...

Ben de senin gibi düşünüyorum Gorki. AVMler özellikle hafta sonları tam bir curcuna:) En azından yazın 6 aylık olacak Minik :)

Sevgiler!

Sermin dedi ki...

Merhaba. bebişiniz hayırlı olsun. valla insan o zaman o kadar bunalmış oluyor ki dışarı çıkmak için can atıyor. doğuma ne kadar var bilmiyorum ama ilk başlarda açık hava en ideali. bir de zaten eve sürekli insanalr geliyor çocuğu mıncıklıyor. en gıcığı da bu zaten. özellikle küçük çocuklar bebeklere çok ilgi duyuyor. be büyüklerden çok kreş-ilkokul çocuklarında rahatsız oluyordum. çünkü en çok mikrobu onlar taşıyor. işin garibi sanki kendileri o dönemden geçmemiş gibi çocukları yenidoğan bebişe yaklaşıp da ellemeye başlayınca hiiiç sesleri çıkıyor. hatırladım da sinir oldum şimdi.

Ozlem dedi ki...

Merhaba Sermin,
Insanlar nedense kendilerini annenin yerine koymuyorlar. En ufak bir söz ya da imada da alınıyorlar. Gerçekten zor bir durum:)

yeliz dedi ki...

ben de hijyen konusunda rahat bir tiptim ama şimdi bebeğimi önüne gelenin ellemesinden rahatsız olurum gibi geliyor. ama birşey de denmiyor, kırkı çıkmadan damlayabiliyor insanlar, hani anne müsait mi, bebek emiyor mu hiç düşünmüyorlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...