26 Aralık 2008 Cuma

36.Hafta-Geri Sayım Başladı-

Minik gelmene az kaldı. Ama erken de gelme, zamanında gel:)

Şu aralar geceleri kabuslar görüyorum. Her gece yeni bir macera. Sadece doğum yok elbette, macera filmlerini aratmayacak alakasız alakasız konular! Tabii geceleri wc seanslarını ve sağa sola acıyla dönmeleri saymıyorum.

Bir de bir gaz sancısıdır aldı başını gidiyor. Ara ara beni rahatsız eden ama sonra geçen sancılar bunlar. Minik hep diyorum ya 'erken gelme kızım, vaktinde gel, en azından anneannen gelsin öyle gel:)'

Gittikçe ağırlaştığımı hissediyorum.Göbeğim heryere benden önce gidiyor. Şu ana kadar aldığım kilo 9, hadi bilemedin 10. Haftaya cuma doktor randevumuz var.Heyecanlıyım çok! O zaman doğumla ilgili herşey daha da net olacak.

Nedense bu konuyu çok irdelersem zaten panik ve kontrol delisi olan ben daha da korkacağımı düşünüyorum. Acı epidüralde de var, sezeryanda da var. Normal zamanda, normal doğum korkusu olan ben epidüral düşünüyorum. Belki de herşeye hakim olma duygusu, bilmiyorum. Bir de spinal sezeryan beni daha çok korkutuyor. Ama dediğim gibi doktora güven şart. Belki de şu anda beni sakinleştiren tek şey o. Güven!

Eksikler tamamlandı. Hastane çantası kısmen hazır. Aklıma geldikçe ekliyorum. Bu arada geçenlerde bir arkadaşım hiç aklıma gelmeyecek bir şey söyledi. 'Bebeğin ilk kez giyeceği hastane çıkışını, battaniyesini ve bir bezi bir poşete koy, o telaşede annenler falan hangisiydi, nerdeydi derdine düşmesinler, sen doğuma giderken hemşireye verirsiniz' dedi. Mantıklı geldi :)

6 yorum:

Seyhan dedi ki...

9-10 kilomu ağlamak istiyorum ben... aynı haftadayız hemde :(

Ozlem dedi ki...

Seyhancım,
Merhaba! Normalde inanılmaz iştahlı olan ben mide bulantıları yuzunden hala dilediğim performansı gösteremiyorum:)Aynı haftadayız evet, geri sayım başladı!

Ozgur dedi ki...

Merhaba Özlem,
Öncelikle kiloya tam bu noktada dikkat etmek gerekiyor, ben de ne güzel 8 kilo aldım derken bir anda çoştu. Hem iştah artıyor bir noktada, hem de vücut aman saklamalıyım moduna geçiyor.

Gaz için eğer çok kötü olursa, ayaklarını sıcak suya sokabilirsin. Bir de rezene çayı mucize gibi bir şey. Ama çok dikkatli içilmesi lazım hamileyken. Bir tane sallamayı light bir şekilde içersen çok rahatlatıyor. Sonra da aman yediklerine dikkat!

Normal doğumla ilgili rahatsız eden nokta acı mı? Epidural büyük kısmını alıyor diye biliyorum. Dur bakalım, ben doğurabilirsem tez zamanda yorumlarımı açıkça yazarım. Annem kendi adet ağrılarının sezaryenden sonra yaşadıklarından da, normal doğumda yaşadıklarından da daha kötü olduğunu söyledi geçen. Annem ikisini de yaptığı için objektif değerlendirme şansı var. Esasen ikisinden de şikayetçi değil, ikisini de kolay buluyor. İnsanların çok abarttığı görüşünde.

Bakalım, hayırlısı olsun. Anne ve bebiş sağlıklı olsun...

selamlar
özgür

yeliz dedi ki...

doğum şekli konusunu ben de çok kafaya takmış durumdayım ve hala kararsızım, en kötüsü de acaba son haftalarda aynı kararsızlıkta devam eder miyim??
bu arada 9-10 kilo süper!! ben 31. haftada bu kilo artışındayım, kendimi tutmak konusunda çok zorlanıyorum, ve önümüzdeki 2 ay daha da iştahımın açılacağından endişeliyim:)

Ozlem dedi ki...

Merhaba Özgür,rezene çayını dün aldım. Deniycem :) Senin yorumlarını merakla bekliyorum. Bebişlerimiz sağlıklı doğsun da:)

Merhaba Yeliz,
Son aylarda iştah gerçekten açılıyor. Benim gibi reflün varsa yedikten sonra bi de üstüne acıyla kıvranıyorsun:) Sevgiler!

kirazsevdasi dedi ki...

Toplamda 9-10 kilo mu? ne guzel...
Özlem ben epiduralli normal istiyorum aslında. ama aynı doktora gittigimiz bir arkadasima (36. haftada kendisi) doktorcum bu sabah; bebek 3,600 u gecerse normal icin zorlayamam demis.
Benim semircanin biraz iri olacagini dusununce moralim bozuldu benimde.
İstemiyorum sezeryan, ama hepimiz icin tek onemli sey var o da; sogum sekli nasil olursa olsun, saglikla dogsunlar hepsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...