13 Şubat 2012 Pazartesi

Insan patlicana AŞIK olur mu?

Insan hele benim gibi karnını doyurmaktan çok gözünü, ruhunu doyurmaya meraklı bir insan, o yemekten tat almayı seven bir insan bir patlıcana aşık olabilir.,

Ben şahsen oldum. Cumartesi, Betüllerle Costco ya gittik. Orada dolmalık minik patlıcanlar. Betül demez mi, bu patlıcanlar sadece burada bulunabiliyor. Costco, metro gibi bir market. Yıllık üyelik bedeli var ve geldik geleli adam gibi birşey almamıştık. Bulduğum patlıcanlara kadar....

Bu ülkeye geldim geleli patlıcan yiyemedim. Huyum kurusun patlıcan konusunda çok nazlıyımdır. Körpe olacak, tohumsuz olacak....

Az önce güzelim  patlıcanlar kızardı ve akşama karnıyarık olacak. Ama ben 2 paket almadığıma pişmanım. Ah bir de dolma yapabilecegime inansam ki dolma oyacağım yok, bunlardan ne güzel dolma olur. Neyse ben kızartma hatta doğrama - bir Gaziantep spesyali- yapmaya da razıyım....

Mutfakta patlıcanlarımla AŞK yaşıyorum, içinde bir tane tohum yok....

Hiç aklıma patlıcan ile ilgili bir post gireceğim gelmedi. Nutella, tatlı, poğaça tamam ama patlıcan?
İnsan hiç beklemediği bir anda uzak kaldığı, sevdiği, özlediği  bir tatla karşılaşınca olunca o da olurmuş...

Size salı oldu olacak ama bize hala pazartesi...
Keyifli, AŞK dolu bir hafta diliyorum...


6 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Bende severim :)
Bekliyorum konuşmak için.

İpek dedi ki...

Antep'te "balcan delisi" yani patlıcan delisi diye bir kavram var. Oluyor yani aşk, normal :) Hele ki ben, mangalda közlenmiş patlıcanla çok tutkulu bir aşk yaşıyorum lakin fazla görüşemiyoruz tabi kendileriyle mangalda olunca :)

Adsız dedi ki...

Cin mahallelerinden bulacagin uzun ince eflatun mor patlicanlarla nasil guzel kozleme oluyor cekirdesiz anlatmam.. Dolma oyacagi bende var istersen sana postalayabilirim..
Toronto'da 8 yilimiz ama hala bazi seyleri yeni kesfediyorum..
Safiye..

Berceste dedi ki...

Yeniden gidip aldiklarini tursu yap ;-)

Ozlem dedi ki...

Asortik, BI TANESIN:)

Ipek Merhaba, Bir Antepli olarak ilk kez duydum balcan delisini. Benimki huysuz balcan deliligi o zaman, her balcana yuz vermem:)

Safiye,
Cok sagol canim. Ben cin patlicanini cok sevmedim:( Sanirim italyan patlicani ya da Costco daki patlicanlardan almaya calisicam artik...
Dolma oyacagi icinse cok tesekkurler canim, annemlere haber ucurdum, yollayacaklar:)

Bercestecim, ah bi bilsem nasil yapilir yaparim tabii de, utanarak yazayim, ben hic tursu yapmadim ya:)

Berceste dedi ki...

Tarif Eskisehir'den gelecekmis 1 ay sabredecegiz ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...