15 Şubat 2012 Çarşamba

Yemek yemeyen bir çocukla nasıl başedilir?*Çocuğu yemek yemeyen bir annenin diyetisyen yardımıyla ÖNERILERİ...

Ben Ocak başından beri her dakika google.doc da Nil ne yedi-ne içti, arada kriz anlarında abartıp ne kadar yedi-içti, dakika dakika yazıp, bir de TJ e postalıyorum. Zira en sevmediğim soru, Nil bugün meyve yedi mi, ne yedi, sorusuydu ki, cevap veremiyorum, aptallaşıyorum, itiraf ediyorum UNUTUYORUM. Neyse bu sorun böylece çözüldü mü, çözüldü....

Diyetisyenimiz Nil e kahvaltıda değişik seçenekler ve sağlıklı cornflakes-musli, kepekli cornflakes- vermemizi önermişti. Önermişti diyorum çünkü bu Kanadadılar kahvaltıda ya smoothie içer, ya cornflakes yer, ya da benimde severek yediğim french toast-pancake ya da yumurta ile doyururlar karınlarını. Nerde bizim börekler, pişiler, tostlar ve sucuklu yumurtalar :)

Geçen yıl annemlerde kalırken Nil'e birkaç kez cornflakes vermeyi denemiş ve Nil cornflakes in mokunu çıkarınca bende almaktan ve yemekten vazgeçmiştim.

Pazartesi madem YENİ BİR GÜN, hadi Özlem , kıza Cornflakes ver dedim. Nil tabii bayıldı. Öğlen de cornflakes buyurdu.

Diyetisyen, başıma bunu sen açtın, sen temizle dedim ve mail attım. İMDAAATT konulu, sonuna da dedim ki, ben cornflakes vermek istemiyordum, 'anneler bilir'.

Hemen cevap geldi. Mailin özeti şu:

Patron sensin, Nil değil. Nil'e kimin patron olduğunu göster ve anlat. Sabah yediğin şeyi ertesi gün yersin de-hep diyorum ama dinleyen kim-
Ağlasın-bağırsın-kendini yere atsın, VAZGEÇME, SAKİN KALMAYA ÇALIŞ : İŞTE BU!

Dün Nil'e  kahvaltıda kepek ekmeğine kaşarlı tost yaptım. İkiye böldüm. Krem sür dedi: krem demek 1-nutella 2-Krem peynir demek.

Sürdüm dedim. ilk parçayı kazasız yedi. 2.parçada yine bağırarak tekrarladı. İçimden 10 a kadar saydım ve tabağı aldım kaldırdım.

Öğlen benimle yemek yedi, az yiyor ama olsun. Akşam bu kez kurabiye istedi. Bu kez duygu sömürüsünü abartıp ağlama, bağırma, tüm numaraları denedi. Ve ben bu kez , Nil önce yemek yiyeceğiz dedim.Bu kez ekmek diye tutturdu. Yemeğini yersen veririm dedim ve 10 dakika kesintisiz ağladı.

Sonuç: Dayanmanın gücü, tabagındakileri yedi. Sonra babası ekmek verdi.

Sabah yine tutturdu, kurabiye yiyecekmiş. Bu kez tahıllı pancake yapmıştım. O kadar uğraştım Nil dedim yine aynı numaralar. Baktım 10 dakika sonra pancake istiyor benden.

PS: Sabah TJ mango soymus, Nil öğlen bu kez ekmek diye tutturdu ve ağladı. Yine 15 dakika. En sonunda mangoyu ağzına götürdü ama sevmedi. Çözüm? Mango yerine elma, elmayı yersen yaparım senle bana kaşarlı domatesli tost dedim. Akşama da  anne yemeği, doğrama.
http://www.tastoli.com/2010/05/12/dograma/

Ama DAYANMAK çok zor. Sanırım haftasonu SES GEÇİRMEYEN bir KULAKLIK bakıcam kendime. Her 'Hayır' dediğimde ağlayan Nil için, BENİM  sağlam bir kulaklık edinmem gerekiyor ki, sinirlerim daha fazla zıplamasın.....

3 yorum:

Eylem dedi ki...

Uff allah sabır versin. Al benden de o kadar..

kuzunun annesi dedi ki...

Sıtkın sıyrıldı valla , kolay gelsin

Ozlem dedi ki...

Kızlar tesekkurler,
valla aynen oyle, SABIR SABIR YA SABIR:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...