28 Haziran 2011 Salı

Tuvalet eğitimi için doğru zaman...

Tuvalet eğitimine başlamamızın 3.gününde doğru zaman kavramını sorgulamaya başladım.

Geçici bir dönem yaşıyoruz. 16-17 gün sonra gidiyoruz, bambaşka bir yere, ortama...

Nil'i bu dönemde buna zorlamak istemedim açıkçası. Annemle konuştum sonra. 'Nil hazır değil gibi' dediğim anda, onun da aynı fikirde olduğunu anladım.

Bugün Hepatit A aşısı için yazlıkta bir çocuk doktoruna götürdük Nil'i. Aşı olduktan sonra onunla da paylaştım düşüncelerimi. Başlanan yerin önemli olduğunu, ortam değişikliği yaşayacak çocuklarda güvensizlik yaratabileceğini söyledi. Seneye mart gibi başlarsınız, o zaman sonuç alırsınız, öbür türlü gidecekseniz, sil baştan olacak dedi.

Açıkçası tuvalet eğitimi sabır işi. Şimdi hem Nil için hem de benim için zor bir dönem. Taşınma, toplanmanın arasında yine birşeyler olduğunu anlayan Nil'imi bir de buna adapte etmeye çalışmak...

10 gün sonra buradan Ankara. Orada 3-4 gün sonra İstanbul-Kanada...

Tuvalet eğitiminde en önemli nokta istikrar sanırım. Her pes ediş daha zor bir başlangıç demek.

İstiyorum ki Nil anlasın, biraz da kendi istesin. Tamam kaka-çiş yapınca 'Bezzz' diyor ama bu karmaşada doğru zaman değil...

Hadi bakalım bekle bizi ilkbahar!

Hissiyat:Canım kardeşim cumartesi sabah yola çıktı. O gittiğinden beri ev daha sessiz. Nil, ilginç bir şekilde 'dayı' demedi. Skype da görünce 'dayııı' diyor gerçi ama anlam veremedim bu işe... İyi ki internet var, ve iyi ki kardeşim var. Evin neşesi, dostum, canım...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...