23 Haziran 2011 Perşembe

Tuvalet eğitimi 1.gün

Anneevinde banyomuza lazımlık koyarak Nil'i lazımlığa alıştırmaya çalışmıştım. Geçen yaz Nil lazımlıkla resmen oyun oynamıştı. Bu kez anlatmaya çalıştım, her wc olayına girdiğimizde kıyafetleri ile Nil de oturuyordu karşıma. Altını açma olayını ise yazlığa sakladık.Geçti 2-3 ay öylece...

Bu kez 'anne usulü' ile denemeye karar verdim.

Önce Nil'e cicili bicili külotlar aldık. Nil'e gösterdim çıldırdı ve giydi.
Annem diyor ki 'altı ıslanırsa huzursu olur ve lazımlığa yapar' Şu ana kadar 3 kez çiş yaptı ve lazımlığa oturmadı.Çiş yapınca haliyle ıslanan sıpa oldukça huzursuz oldu. Herseferinde anlatıyorum. Önemli değil, hadi lazımlığa yapalım vs vs.. Ama bizimki bana kızıyor. Hemen üst baş değişimi, yeri sil, babaşka külot giydirmece...

Şu ana kadar 4 tane külot değiştirdik. Her saat başı çiş yaparmış bebekler. Gerçekten de doğru. 45 dakika geçince 'Nil çişin var mı? demeye başlıyorum...

Gün içinde herşeyi not edicem.

2 yorum:

Seyhan dedi ki...

Özlemcim bişey önerebiliriyim? Saat başı sorma saat başı tuvalete götür bence. Çünkü Defnenil sorduğumda yok deyip 2 dakika sonra çamaşırına yapabiliyordu.

Ama ''hadi lazımlığa gidip bakalım çiş gelmişmi'' deyip, gittiğimizde hep sonuç alıyorduk. Oturmak istemezse bebek, kitap, bol bol sohbet et lazımlıkta oyala onu.. oturma süresi uzasın bence ...

Ozlem dedi ki...

Canım gitmiyor. Bugün 2.gün. Umarım yarın gitmek ister:)
Dur bir de Calliou kartımı kullanayım:) Bakalım ne olacak. Sevgiler! Öperiz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...