21 Ocak 2010 Perşembe

İshale bir çare...

Az önce Yelizcim ile konuştuk. Aklımıza keçiboynuzu pekmezi içirmek geldi. Ben Ender Saraç'ın 'İshali keçiboynuzu keser' yazısını okuyordum o sırada...

Bir de buğday nişastası var. Bir çay kaşığını suyla karıştırıp içirmeli, ne de olsa zararsız.

Muz-şeftali karışımını ise vermeme kararı aldım Yeliz ile konuştuktan sonra. Neden? Muz ishali keser ama şeftali kakayı yumuşatır. Bir denge söz konusu, şeftali-muz dengesi:).

Az önce Minik Civcivime sulandırılmış keçiboynuzu vermeye çalıştım. İki yudum içti, içmedi. Ben de temiz bir damlalığı keçiboynuzu pekmezine batırdım, en azından iki damla içmiş oldu Civciv- zorla da olsa-.

Şu ishal bir geçse...

Annenin Notu: İlaca dün başladık. Ama henüz bir gelişme yok. İştah sıfır. Umarım pekmez bir işe yarar....

6 yorum:

Adsız dedi ki...

İshale şeftali iyi gelir. Merak etmeyin.Daha yeni doktorumuz söyledi. Tabii muz,haşlanmış patates yoğurtla beraber verilebilir. Çok geçmiş olsun.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

tunanın diş ishali çok uzun sürünce ve o dönemde şeftali, muz vs yemeyince(şeftali kakayı yumuşatmaz, kabız yapar) doktorumuz reflor şase diye bir toz vermişti. doktoruna bir sor istersen. ilaçla şıp diye kesiliyor

Ozgur dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Bildiğim kadarıyla şeftali kabız yapar. Haşlanmış patates, haşlanmış makarna ve bol su...

fazi dedi ki...

çok geçmiş olsun.sık sık ateş ölçümü yapmakta fayda var.ayrıca vücudun susuz kalmaması gerek çok önemli mutlaka bol sıvı (artık ne kadar içebiliyosa minik)iştah için muz içine çay kaşığının ucuyla toz tarçın ekleyip verebilirsiniz.muzu blendırdan geçirmenizi tavsiye edebilirim.Hatta biraz sulandırıp yarı akışkan kıvamda bile olabilir.İştahı yoksa katı vereceğiniz herşeyi geri çıkarmak isteyebilir.patates püresini bile çok yumuşak kıvamda hazırlayıp hatta içine bir fiske tuz atabilirsiniz.

Damla dedi ki...

Şeftali de keser diye biliyorum, kayısı yumuşatır. Kış günü şeftaliyi nereden buldunuz? Bir yazım vardı: http://www.kitubi.com/2009/07/19/BebekVeK%c3%bc%c3%a7%c3%bck%c3%87ocuklarda%c4%b0shal.aspx

Geçmiş olsun.

AsrınMucizesi dedi ki...

haşlanmış pirinç suyu içirmekte ishale iyi geliyor belki denemk istersiniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...