8 Şubat 2009 Pazar

Sabır Taşı & Nil'in 3.Haftası

Yazmak istiyorum, yazacak çok şey var ama aslında hiç bir şey yok. Sürekli bir kısır döngü.
Yine iki-üç gecedir uykusuzuz. Hadi burda yanımda annem-babam var ve biz üç kişi bir bebekle ancak başedebiliyoruz. Ya Ankaraya dönünce ne olacak? T.J işte tüm gün. Umarım 40ımız çıktıktan sonra düzene girer diye dua etmekten başka yapacak bir şey yok.

Dün gece ve ondan önceki gece bir başladık ağlamaya. Karnımız tok, altımız kuru. Gazımız çıkmış gibi. Peki ya sorun ne? Gaz sorunu? Uyurken aniden gelen bir sancı ve sonrasında tüm gece uykusuzuz!

Şu anda da içeride ağlıyor Nil Hanım, yanında dede ve anneanne.

Sırta alınca hemen susuyor, tek başıma olduğum için kucağa alışsın istemiyorum. Kimsede kucağa almıyor zaten ama sırta alıyoruz gazı çıksın diye. Şimdilerde sırtta uyuyor, sonra doğru yatağa! Sonra yatağında başlıyor ağlamaya!

Bu arada bu hafta 3.Haftan Nil'im.
Bu hafta geceleri bizi esir aldın Miniğim. Mahvettin bizi....
Anneannendesin, keyfin yerinde ama ya geceleri? Arada etrafında dört dönüp, çaresiz kaldığımız anlardan sonra aniden gülümsüyorsun. O anda anneannenle birbirimize bakıp gülümsüyoruz. Sanki 30 dakika önce çaresiz kalan biz değilmişiz gibi....Ama o gülümseme herşeyi unutturuyor bize Meleğim!

Ah bir de gecelerimiz düzene girebilse!

Hamileyken dostlar,
'aman uyu,arayacaksın bu zamanları demişlerdi' de dinlememiştim.
Dinlemek, vücudu dinlendirmek lazımmış!

Annelik sabırla eş anlamlıymış,
anladım!

7 yorum:

Elif dedi ki...

Belki icinden ise yarayacak birsey cikar diye birkac tavsiye:

Bebegi sadece gece uyurken kundaklamak. Ben yaptim. Kundaklar kundaklamaz sakinlesiyordu benimki. :o)

Kolik var herhalde. Bazi bebeklere oluyor. Sabir. Birkac ay sonra yokolacak. O sirada kucaga alissin. Kuzucuk. Bence tabii. :oP

Elektrik supurgesini calistirmak, camasir makinasini calistirip ustune yatirmak, cok yuksek sesle siiisssssshhh demek, (bebek sakinlestikce sesi azaltmak tabii!), birlikte dus veya banyo yapmak (banyoya lavantali kopuk) aglama krizlerini durduruyor. En kotu ihtimalle bebegi sarip sarmalayip gece kendini sokaga atmak, araba varsa biraz dolasmak...

Gececek, hepsi gececek. Sonra baska seyler baslayacak. :o)

www.elifsavas.com/blog

Yesim dedi ki...

Ah ah gercekten annelik sabirla es anlamliymis, bizim de son 2-3 gundur cok zor geciyor :( Bebeklerde growing spurts denilen bi donem oluyor, 3.hafta ve su an bizim de icinde bulundugumuz 12.hafta bunlardan biri. Bebekler bu donemlerde pek bir huzursuz, uykusuz vs oluyorlarmis. Ben de yazmistim bloguma 3.hafta cook zordu http://yesiminmutfagi.blogspot.com/2008/12/zor-gnler.html
Dilerim cabucak atlatsinlar...
Coook kolay gelsin!

yeliz dedi ki...

evet hamilelikte çok uyu diyorlar, ama velet hamileyken de uyutmuyor ki, doğunca da uyutmuyor, demek ki bebeğin eş anlamlısı da uykusuzlukmuş!! kolay gelsin, sabırlar seninle olsun

Ozgur dedi ki...

Selam canım,
Aspiratörü denediniz mi? Bir de sıcak su torbası diyorlar. Gerçi bizimki sevmedi onu. Ağlamalar fena:( Gaz fena. Bu arada bol rezene çayı içmeli ve gaz yapıcı gıdalarda uzak durmalı. Gerçi bunları yapıyorum ben gene sıkılıyor bizimki ama işte. Sabır. Bir de anne dinlenmiş ve sakin olmalı. Kolay gelsin!

kirazsevdasi dedi ki...

Sabır Özlemcim,
umarım arkadaşların önerileri işe yarar, White noise konusu senin blogda mı geçmişti tam hatırlayamadım ama, dün ögrendigim bir bilgiyi paylasayim hemen bende. Bebegin anne karnındayken duydugu kalp atisi sesinin cd si varmiş, cok rahatlatiyormus, bir arastir istersen.
En kısa zamanda geçmesi ümidi ile.
Sevgiler.

huysuz dedi ki...

çok kolay gelsin... özgür anne'nin bloguna uzunca bir yorum yazmıştım, aynılarını yaşadım diye ve bir sürü tavsiye bulacaksın orada. bir bak :)

umarım kısa sürer...

Ozlem dedi ki...

Elif Merhaba,
Annem de pışş diye uyutuyor Nil'i :). Çok teşekkürler tavsiyeler için :) Sevgiler!

Yeşimcim,
Çabucak atlatalım, hep birlikte insallah:)

Yelizcim,
Senin de az kaldı:) Dinlen bolca! Sevgiler!

Özgür,
Saç kurutma makinasını denedik bir işe yaramadı.:(

Kiraz Sevdası,
White noise olayını bende okudum (Özgürcüm sende mi acaba?) hemen googlelıyorum!

Tatlı,
Hemen bakıyorum!

Dostlar,
Teşekkürler tavsiyeler için!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...