16 Ekim 2015 Cuma

Turk isi Command center


Yeni eve tasinmadan once Marie Kondoyu kesfettim.Marie Kondo ablamiz dunyada en cok satanlar listesinde olan Konmari methodu adli kitabin yazari. Ev duzenlemede, dolap gardrop duzenleme de bir usta. Kitabini yerel kutuphaneden istedim ve elime tam tasinmadan 1 ay kadar once gecti. Tam zamaninda! Bu konu ayri bir yazi konusu....

O donemde ev duzenlemeye, ozellikle 2 cocuklu hayata adapte olmaya kafayi o kadar taktim ki, Pinterestte Command Centerlar gozume carpti.

Command Center ne derseniz, bizim evde Nil'in dogum gunu davetiyeleri, okul takvimi, herseyi buzdolabina yapistirilir. Sonra o kagitlar duser kaybolur vs. Normalde cep telefonu takvimlerine de eklememe ragmen, insanin gozunun onunde olmasi bir baska tabii... Organizasyon kosesi aslinda command center.

Bunun icin bir yazi tahtasi lazim. Onceleri cerceveli kara tahtalara heveslendim sonra fazla kullanisli olmayacagini daha dogrusunu benim fazla kullanamayacagimi dusundum. Sonra Ikeada cam bir yazi tahtasi gordum ve bayildim ama bu kezde miknatisli olursa daha kullanisli olur dedim ve en sonunda cam miknatisli yazi tahtasi aldim. Iyi ki de almisim.

Yazi tahtasinin bir tarafinda benim takvimin, diger tarafinda Nil'in okul takvimi var. Onun disinda, onemli etkinlik kagitlari, acil hemen lazim dokumanlar, alisveris listeleri var. TJ ve ben aklimiza geldikce yaziyoruz. Nil'in dokunmasi kesinlikle yasak, cunku biliyorum ki, bir kez resim asarsak yandik, sonu gelmez. Onun icin ona ayri bir miknatisli tahta aldim zaten.
Onun disinda kendime bir masa aldim ve altina Ikea raskog mutfak arabasi ekledim. Icinde Nil'in okul kitaplari, kutuphane kitaplari ve kutuphane dvdleri, hala duzenlemeye vakit bulamadigim ama en kisa surede duzenleyecegim ivir vizirlar var. Ayrica cantamdakileride da genelde kenarina koydugum bygel kablarinin icine atiyorum. Duvara  miknatisli bicaklik ekledim ki, tum anahtarlar kaybolmadan bir arada kalsin. 

Daha yan taraftaki duvara eklenecek su ana kadar istedigim gibi bulamadigim bir turkuaz/pembe ya da mor bir raf, asilacak resimler ve ilham verici yazilarin oldugu cerceveler ise zamani geldikce yavas yavas yerini alacak. 

Nil okuldan gelince, okul cantasi orada bosaliyor. Ogretmene yazilacak notlar, ogretmenden / okuldan gelen notlara o kisimda cevap veriliyor.

Su ana kadar sistem tikir tikir isliyor.

PS: TJ ile diger yapmak istedigimiz bir sey ise, salona yakin duvarlardan birini karatahta boyasi ile boyamak ve cocuklara dilediklerince yazma cizme alani vermek. Ben siyah olmasin istiyorum ama siyah disinda fazla neredeyse hic secenek yok. Ayrica Nil icin karatahta siyah olurmus, baska renk asla olmaz diyor.

PS2: Organizasyon vs yazilari devam edecek....

2 yorum:

Nilgün Komar dedi ki...

o raf zaten hayallerimde :)

Ozlem dedi ki...

Benim de ama asil is hayal ettigim rengi bulmak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...