24 Şubat 2015 Salı

Hastayiz / Hastaydik

"Dun oglen yemekten sonra bir telefon, baktim Nil'in okulu.
Nil cok halsiz, ve rengi cok kotu, hemen gelebilir misiniz? TJ ile ucarak gittik okula. Oysa sabah hic birseyimiz yoktu. Gunlerdir 13 subati bekliyoruz. Sevgililer gunu kutlamasi ve okulda sinif arkadaslari ile yapacagi meyve salatasi.

Okulda ogretmeni ile otururken bulduk Nil''imi. Atesler icinde yaniyor. Kaptigimiz gibi Walk in diye adlandirilan polikliniklerden birine gittik. Iceride 10 kisiyi gorunce rahatladim. Kucagimda Nil. Dediler ki, sirada 50 kisi var, 4 de kapatiyoruz o nedenle hasta kabul edemiyoruz. Saat ogleden sonra 1. Nil bu arada "hastayim, lutfen beni kabul edin" diyor. Acil yolu gozuktu. Nil icin ilk kez acile gidiyoruz bu yeni memlekette.

Acil de baygin Nil kucagimda. Hemsire birseye alerjisi var mi dediginde kafasini kaldirip "Peynire alerjim var" demesi bizi guldurdu. Tabii ki peynire alerjimiz yok.

Yaklasik 6 saat bekledik. Nil bu 6 saatin 3 saatinde baygin uyudu, diger 3 saatte ise eve gidelim, doktor hala gelmedi mi diye sizlandi. Doktor en sonunda bizi gordu, bogaz, kulaklar temiz ama ates cok yuksek. Virutik dedi, ilac bile vermedi, Atesini dusuk tutun ve bol sivi verin dedi.

Aksam saat 6.30 da hastaneden ciktik ama disarisi eksi 20 derece. Benim uzerimde incecik bir tayt ve palto. Eve geldigimizde kendimize gelmemiz saatler aldi.

Dun gece yine ates. Sabah okula gidicem diye agladi, agladi. Simdi uyuyoruz. Keyfimiz fena degil.

Caresiz dertler olmasin...."

yazmisim taa gecen Cuma gunu, subat 13. Cuma, Cumartesi , Pazar hep uyku ile gecti. Su bile zar zor icti.Pazartesi gunu burada "Family Day" yani tatil. Nil bir turlu gozunu acmadi. Once hemsire hattini aradik, 30 dakika bekledikten sonra hattaki hemsire hemen bir Ambulans yollamasi gerektigini soyledi. Hayir dedim, biz gideriz.
Sansimiza acil bu kez bostu, 45 dakika sonra icerideydik. Bol bol tuzlu su (elektrolyte) vermek zorunda kaldik. Aslinda benim amacim Nil'e bir serum baglatmakti. Kendine getireceginden o kadar emindim ki, cocuk doktorunu gormeden serum veremeyiz sozlerini anlayisla karsiladim!!!

Bu arada Nil e o elektrolyte i icirmek zor, sancili. Gecen carsamba tekrar okula basladi. Cuma gunu hava eksi 40larda olunca okullar tatil oldu, tatil  bize yaradi. Tum gun PTT (pijama, terlik, tv) ile gecti ve iyice dinlendi vucudumuz.

Ama... Bir de ama var. Ben hala cok yorgunum. Kendime yeni geliyorum.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...