8 Haziran 2015 Pazartesi

Internetsiz gecen 4 gun...

Hersey Persembe sabahi ben Nil'in odasini toparlarken basladi. TJ telefonda bizim pek bir memnun oldugumuz internet saglayici ile telefonda gorusurken, 10 dakika sonra internet gitmis diye asagi indi. Hemen gelir dedim ama o kadar kolay olmadi gelmesi.

Internetsiz gecen 4 gunun sonunda sunu soyleyebilirim. her eve her aileye, ozelliklede bizim gibi, benim gibi internet bagimlilarina, cocuklara arada bir, haftada bir internet detoksu sart.

Nil e anlatmak cok zordu. Okuldan gelen Nil'e, sana soylemem gereken birsey var dedim. Internet yok. Ama kutuphaneden aldigimiz dvd ler var. Bilgisayar dedi? O da calismiyor dedim. Oh Noooo dediyse de, kendini inanilmaz guzel oyaladi ve oynadi.

Izlenimler

Nil uyanir uyanmaz bilgisayara kosar ve oyun ya da cizgifilm izler 15-20 dakika, tabii internet olmadigi icin bunu yapamadi. Daha sakin daha ilimli oldu. Kahvaltiya, giyinmeye, okula gitmeden once yapilan hazirliklara vakit kaldi. Sinirler gereksiz gerilmedi,

Okul sonrasi kendi kendine yaratici aktiviteler yaratti, bahcede oynadi, benimle mutfak aktivitelerinden keyif aldi ve bizimle daha cok vakit gecirdi.

Haftasonlari daha verimli gecti.

Ben bagimliyim, internet bagimlisi, bunu biliyordum ama intersizligin aslinda rahatlatici oldugunu bilmiyordum. Beyin daha cok calisiyor cunku her minik ayrinti icin internete girmiyorsun.

Sabahlari gereksiz yere internette vakit kaybetmedigin icin daha az kosusturmaca yasiyorsun.

Bundan sonra haftada bir internet detoksu yapmaya karar verdik ve bugun internetimize kavustuk...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...