3 Mart 2015 Salı

Kanada'da ilk gunler Vol I

Yabanci bir ulkeye gelmek, o ulkenin konustugu dili cok iyi bilseniz dahi bir cok anlamda kolay olmayabiliyor. Evet, kendini ifade edebilmek cok buyuk bir avantaj ama o ulkede buyumedikce, yazili olmayan kurallari anlamak  uzun bir zaman ve tecrube gerektiriyor.

Ilk geldigim gunu asla unutmuyorum mesela. Nil ile Londra aktarmali bir ucak ile Vancouver a inmistik. Londrada pusetsiz olarak 2.5 yasindaki Nil'i tasimak beni cok zorlamis, yolculardan Turk birinin de Vancouver'a gidecegini ogrenince yardim istemis ve muhtemelen o kisiyi cocuk yapmaktan sogutmustuk. Metro ile biryerlerden biryerlere gecmis, kaybolmus ve ucagi ucuucuna yakalamistik.
Vancouver yasadigimiz yere 5 saat uzakliktaydi, birde araba yolculugu eklenmisti buna.
Sonuc olarak ilk geldigimiz gece 10 saatlik jetlaginde etkisiyle hic uyuyamamis ve aninda bunalima girmeye hazir bir hale gelmistim.

Ertesi gun, TJ bizi yasadigimiz yerin muhtesem plajlarindan birine goturmustu, hemde yurume mesafesinde ama herzaman gunesli oldugu anlatilan hava gri, kasvetli bir renk almis, yagmur baslamisti.

Eve gelip Nil ile kendimizi yataga atmis ve bir kac gun kesintisiz uyumustuk. Nil bu arada kusmus ve TJ i endiselendirmisti. Ben kendimde o kadar degildim ki, endiselenememistim bile.

Nerden aklima geldi tum bunlar? Kendimize geldigimiz gun, Superstore a gitmistik. O kadar kocamandi ki, icinde kaybolmustum. Aslinda simdi dusununce farkediyorum ki, Ankaradaki Real kadar olan market bana kocaman hissi vermisti. Simdi her reyonunu gozum kapali ezbere bildigim markette kaybolmustum adeta,

Not: Arkasi yarin....

2 yorum:

şp dedi ki...

Blogunuzu rastgele buldum oradaki hayatınızda başarılar dilerim. size 3 sorum var :1) havanin sürekli kapalı olmasi insan psikolojisini etkiler mi? 2) arap nüfus fazlaymis ve suç oranlarını onlar oluşturuyormus (kanada ile ilgili bir forumda Toronto'da yaşayan biri soylemisti) herhangi bir olayla karşılaştıniz mi? 3) evler prefabrik mi ?

Ozlem dedi ki...

Merhaba,
Havanin surekli kapali olmasi insan psikolojisini etkiliyor ama kisin yapilacak eglenceli aktivitelere katilinca, bir sure sonra akliniza eglenceli seyler geliyor.(Biz bu yil cok hasta olduk ve fazla birsey yapamadik)

Torontoyu bilemem ama onemli olan nerede yasadiginiz. Yani sehrin hangi bolgesinde oturdugunuz ve neresine gittiginiz. Suc oraninin Turkiyeden gozle gorulur bir sekilde az oldugunu soyleyebilirim. Zaten evsizlerin oldugu bolgeler zaten belli.

Evler prefabrik degil tahta. O konuda fazla bir yorum yapamiyorum :)

Sevgiler....

Ozlem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...