4 Temmuz 2012 Çarşamba

Banff, Lake Louise, Lake Moraine, Alberta...

2009 Kasım ayıydı, facebook siteme bir fotoğraf koymuş ve altına  'Dreams...' yazmıştım. O anı o kadar net hatırlıyorum ki!

Haftasonu 1 Temmuz Kanada günü olunca, 3 günlük tatilde biryerlere kaçalım dedik ve uzun zamandır herkesin anlattığı , 'Dünyanın görülmesi gereken en güzel yeri' listelerinde yer alan Banff a kaçmaya karar verdik. Oteli Lake Louise de ayarladık ki, iyi ki öyle yapmışız...

Cumartesi sabah yola çıkıp 6 saatlik bir yolculuktan sonra Lake Louise, Alberta ya vardık. Oteli ayarladıktan sonra yorumlara bakmış ve odaların çok küçük olduğuna dair yorumlar okumuş ama önemsememiştim. Odamızın iki katlı 2 odalı, şömineli minik bir daire olduğunu görünce gözlerime inanamadım. Muhtemelen küçük odalarıda var ama bizim şansımıza evimiz kadar büyük bir oda düştü şansımıza.

Cumartesi akşam üzeri otele eşyaları ataratmaz hemen Turizm Bilgi Merkezine uğradık. Orada Lake Louise ve Banff ile ilgili haritalar, nerede neler var bilgilerini öğrendikten sonra, Louise gölüne gitmeye karar verdik.

Ne ben, ne de TJ Louise gölünün yıllar önce görüp bayıldığımız yer olduğunu bilmiyorduk. Şaşırdık, sevindik,heyecanlandık. Göl kenarında yürüyüş yaptıktan sonra karnımızın acıktığına karar verip ilk gece yemeği otelde yemeye karar verdik. Otelin italyan restoranında pizza söyleyip içkilerimizi söyledik. Nil ve TJ arabadan birşeyler almaya çıkınca kendime Caesar adında domates-clamato-worcestershire ve acı sos ve votkadan oluşan bu nefis kokteyli söyledim. İçine kereviz sapı koymaları bonus oldu, bende üşenmez evde yaparsam bu şekilde yapayım kendime not olsun bu da....

Odaya gittiğimizde Nil enerji patlaması yaşadı. Ertesi sabah Teleferik ile Lake Louise Dağına çıkmaya karar vermiştik ama sis planımızı erteledi. Moraine Gölüne gitmeye karar verdik ve işte orada ben yine şaşırdım, sevindim. Allahım o ne güzelliktir...

Banff a gideceğimiz için çok vakit geçirmeden yola çıktık, zira Banff-Lake Louise arası 45-50 dakika. Banff kayak merkezleri ve ulusal parkları ile ünlü minik bir kasaba. Lake Louise den sonra şehir merkezi bizi pek açmadı. Hele güzel bir döner yeme hayalleri ile gittiğimiz Yunan restoranında resmen hayal kırıklığı yaşadık. Neyse ki Kanada günü aktiviteleri ile doluydu kasaba. Bir kaldırımda minikler ellerinde su bazlı boyalarla resim yaparken bizde kendimize kaldıırmda bir yer açtık. Nil boyadı, annesi NiL yazdı. Nil eğlendi  ve dönüş yolunda uyuyakaldı.

Cumartesi akşam üzeri tekrar Louise Gölüne gittik ve bir ilke imza attık. Nil ve Niloşun Banff dan aldığımız örgü ayısı ile kano yaptık! Nil bacaklarımın arasında akıllı uslu oturdu, TJ kürek çekti. Özlem ilk başlarda stressliydi ama herzaman olduğu gibi buna da kısa sürede uyum sağladı ve kano yapmayı özlediğini farketti.

Pazar günü bu kez Moraine gölüne gittik.Kuşbakışı göle baktık, burası cennet dedik, bir önceki günden aldığımız cesaret ile bu kez Moraine gölünde kano yaptık. Bu kez Özlem çook rahattı, hatta kürek bile çektim, adrenalin patlaması yaşadım.

Lake Louise dağına teleferik ile çıktık, manzara şahane. Birşeyler atıştırıp yola çıktık.

3 günlük tatil ruha iyi geldi...