5 Nisan 2010 Pazartesi

iştahsızlık sorunsalı

Bu ay bolca sorumuz vardı. Konuştuk, konuştuk.

Nil'in ayağa kalkmaması bizi düşündürüyordu, bir sorun mu var acaba durumları. Bacaklar sağlam, yürüme egzersizi, oyun gibi.
Anahtar kelime : ZORLAMADAN
Annenin anahtar kelimesi: SABIR

En büyük sorun iştahsızlık. Ağzını açmıyor. Bu konu beni gerçekten üzüyor. Yoğurt, milupa meyve püresi ve peynir dışında yediğimiz şey neredeyse yok.

Anahtar kelime aynı: Zorlamadan
Annenin anahtar kelimesi: SABIR

Meyve püresinin kavanozlarına hazırladıklarımı koyuyorum. Nil ağzını kapatıyor ,diyelim ağzını açtı ya yutuyor ya da çıkartıyor. 2. kaşık mı, hemen elime vuruluyor. Saç baş, üst-baş yemek!

Yemek yesin diye plastik çay takımı aldık, ses çıkartıyor. Bizimki fincanı yere atıyor ve gülüyor.

Hergün yeni birşey deniyorum. Yoğurt çorbasını bir gün yiyoruz, diğer gün Iııhh diyoruz.

Günler böyle geçiyor....

Anneler var mı bebeklerinizin reddetmeden yediği mama tarifleriniz?

7 yorum:

Başak dedi ki...

Merhaba ,canınızı hiç sıkmayın benim 2 oğlum da 15. ayda yürüdüler. İştahsızlık için de ara ara hepsi böyle bir döneme giriyor sonra da ne bulurlarsa yiyorlar. Sevdiği meyveyi herhangi bir yemekle beraber verirseniz bazen gidiyor. Sonuçta onlar asla aç kalmazlar sıkılan sadece biz anneler oluyoruz.Bugünler inanın geçiyor ben de mesela 2 yaş sendromuyla uğraşıyorum bu günlerde. Hepimize kolay gelsin.

Ozlem dedi ki...

Sevgili Başak,
Teşekkürler desteğin için :) Bizim iştahsızlık biraz fazla uzun sürdü. 2 yaş sendromu ayrı bir olay:) Bizimde arada damarımız tutuyor... Kolay gelsin...

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

yürüyecek nasılsa merak etme özlemcim...iştahsızlık içinde sık sık birşeyler deneyip 2-3 kaşık yedirmektense öğünler arasında en az 4-5 saat bırakman. yoğurt 2-3 kaşık yedi bıraktı mı? en yakın öğünü 4-5 saat sonra ver.

Ozlem dedi ki...

Tavsiyelerin için çok teşekkürler Hülyacım. Yarın deneyip sonucu yazarım:) Sevgiler...

Prenses Ece dedi ki...

Arada iştahsızlık olması normal.Ece'de bazı ay beni çok mutlu edıyor bazı ay yemeyerek beni çok üzüyor,merak etme duzelir ama kendini alıştır ara ara iştahhı azalır,normal şeyler bunlar..sevgiler

yeliz dedi ki...

özlemcim sıkma canını. çok hak veriyorum sana yememesi insanı üzüyor, anneyiz ne de olsa. sizin yemeklerden tattırsanız? artık bu minişler öyle bulamaç karışım türü şeylerden hoşlaşmıyor olabilir. atıyorum sabah kahvaltı bulamacı yerine omlet, domatesli yumurta, hülyanın dediği gibi uzun aralar, sonra siz kendinize enginar mı yaptınız, azıcık ucundan, balık vs... belki de bizim yediklerimizi sever.
sevgiler

Ozlem dedi ki...

Prenses Ece,
Merhaba:) İshal den beri böyleyiz yani ocak 17den beri:( bazen bir adım ileri bazen 2 adım geri:(

Yelizcim,
aynen bizim yemeklerden veriyorum zaten. Agzımızı açmama sorunumuz var bizim:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...