19 Haziran 2012 Salı

Yine acil...

Cumartesi günü Nil, ben ve TJ uzun zaman sonra ilk kez bir haftasonu evdeydik. Genelde haftasonları koşuşturmaca ile geçiyor. Bu kez önce sabah pazar yani farmers market, oradan hop ver elini market alışverişi ve en sonunda ev, güzel ev...

Öğleden sonra Terry-Tannis çiftini çağırmıştık. Menü basit, hamburger, ev yapımı, bir de tatlı-tarifi Betül vermişti-kadayıflı muhallebili. Daha ne olsun?

Eve gel, öğle yemeği ayarla, hamburger köftelerini yap, evi toparla derken saat 3 oldu.
Balkonda hamburger keyfi pek güzel geçti. Bu arada Tanis ile arabayı kapıp yarım saat dışarı bile kaçtık. Akşam Yalan dünya izledik ve ertesi gün buradaki Türklerle dışarı çıkacağımız için çok geç olmadan uyuduk.

Sabah gözümü açtım Nilin bacaklar, eller kıpkırmızı. Hani sinek ısırır ya, ama bende birşey yok. Sivisinek olsa şehirde, gelir beni bulur, o kadar sever beni. Sinek olan evde hayatta yatamam, gelir vızvızlar, uykumun içine eder.

TJ uyanır uyanmaz doğru Walking Clinik. Saat 9 da açılıyor diye normalde gitmediğimiz bir yeri tercih ettik. Şansımıza daha önce bizimle ilgilenen pratisyen gelmesin mi? En son bizimle ilgilendiğinde de yanlış teşhis koymuş ve acilliik olmuştuk. Tabi güvenemediğimiz için evin yanındaki polikiliğin yolunu tuttuk.Saat 10, başka   poliklik, bu kez doktoru tanıyoruz, daha önce de doğru teşhislerde bulunmuştu. Muhtemelen penisiline alerjisi var dedi. Çocuklu ailelerle olacağımızı söyledik. Alerjik, bulaşmaz dedi. Bir öncekine de sormuştum. İçim rahatladı.

Türk arkadaşlarla bruncha gittik, Nil çimlerde oyalandı, çok mutluyuz...

Eve geldik, uyudu ama kızarıklıklar rahatsız ediyor bizi, doktorum verdiği ilacı kullanıyoruz. Pazartesi sabah 5 gibi Nilimin kaşıntı sesine uyandık, hiç zaten uyumamıştık. Yüz kıpkırmızı ver elini acil....

Saat 5.30 gibi gittik. Bu kez alerji olduğu için hemen Acil e aldılar. Orada bekledik bu kez. TJ ile aklımıza 'her acillik oluşumuzda yanlış teşhis koyan pratisyen' geldi ve sinirden gülme krizine girdik...

Hastaneden  öğlen 11.30 gibi çıktık. Saat sabah 6 gibi Niloşa  ilaç vermislerdi, o ilaç Nilimi rahatlattı. Doktorun gelmesini bekledik, sabırsız ben, yine sabır küpü oldum.Çocuk  Doktoru 11 gibi geldi. Asistanlarıyla konuştu, konuştu. Bunun penisilinden değil, geçirdiği soğuk algınlığından olabileceğini söyledi. Atarax surup verdi. Bulaşıcı değil dedi.

Dün Nilin uykusuzluk ve huysuzluğu tavan yaptı. 6 saatte bir ilac veriyoruz. Kızarıklıklar azaldi. Şu anda iyi, bir sorun yok ama dün gece yine kesik kesik uyduk....

Birazdan da doktorla görüşmeye gidicez....

Ben hala penisilin alerjisi olabileceğini düşünüyorum, tekrar konuşucaz.

Ve umarım Nil çok daha iyi olacak....

PS: Doktorla konuştuk.Doktor virütik olduğunu düşünüyor. Bu bir kaç gün kızarıklar artarsa ya da öksürürse ya  da nefes almak da bir sorun yaşarsa hemen acile gideceğiz....


Niloşun çocuk doktoru ile de karşılaştık. Onu görmek iyi geldi. Ne yazık ki Calgary e taşınacak:(

14 Haziran 2012 Perşembe

Kendime Not...

Pazartesi akşamı Niloşu alıp evin yakınlarındaki walking clinige gittik. Ve yine antibiyotik almaya başladık. Bu ocak ayından bu yana 4. antibiyotiğimiz.
Tabii tuvalet eğitimi ve benim spora gitme azmi yine yalan oldu....

Haftaya inşallah!

ps: Bu söz kulağıma küpe olsa?


11 Haziran 2012 Pazartesi

Ufak mutluluklar....

Bu sabah bir workshop a katılacaktım, 2 haftadır bekliyorum. Kanada da işyeri kuralları ve çalışma ile bilgilerin verildiği 3 ayda bir düzenlenen bir workshop. Niloş için bakıcı da ayarladılar. Sabah TJ ile dışarı cıkıp onu işe bıraktıktan sonra , Nil ile anne-kız Tim Hortons da kahvaltı keyfi yapmaya karar verdik. Oradan da workshop a gidecektim.

Sabah uyandım, Nil halsiz ve hafiften ateşli. TJ e söyledim. Birşeyi yok gibi dedi. Hazırlandım, TJ geldi, burnu akıyo, halsiz sanki dedi. Hafiften ateş de yükselmeye başlayınca,dışarı çıkmaktan vazgeçip evde kaldık.

Şimdi...

Madem evdeyiz bugünü temizlik günü ilan ettim ama önce kendime kahve hazırlayayım dedim.Niloşa ve kendime kahvaltı hazırladım. Derken daha önce alıp fazla keyif almadığım, ama neredeyse bitmek üzere olan  çikolatalı filitre kahveyi denemeye karar verdim.Bu kez her bardak için 1.5 tatlı kasığı kahve koydum ve resmen dışarıda içtiğim kahvelere benzer bir kahve ile karşılaştım.  Balkonda kahvemi içerken kendime geldim.

Ve Banu'nun o nefis Limonata tarifiyle gözgöze geldim. Ev yapımı limonata bana baharın gelişimi anımsatır. orta okul zamanı her bahar temizliğinde annem bize ev yapımı limonata yapardı. Temizlik ve limonata ne alaka demeyin, benim için çok anlamlı :) Kardeşim ile balkonda nefis limonatalarımızı içerdik. Yaz boyunca yapardı annem limonatadan fakat ilk yaptığı zaman hep bahar temizliğinde, ona işin arasında olurdu...


Akşama kendimi Mum ışığında platese vermeye karar verdim. Geçen hafta gitmek istediğim kadar gidemedim:(
Eve kapanan Niloş babası ile parkta oynarken ben sporumu yapmayı ve eve gelince limonatama votka ekleyip balkonda içmeyi hayal ettim...


ps: temizlik Nil hasta olduğu için yalan oldu, Banu'nun o nefis limonatasını Nil'im ile beraber yaptık. Spora gitme planım da suya düştü. Umarım aksama votka-limonata planımı gerçekleştirebilirim....
İşte benim ufak mutluluklarım....

8 Haziran 2012 Cuma

Spor, tuvalet eğitimi...

Haziran ayı ile kendimi spora verdim. Geçen cuma Niloşu da alarak üye olduğum spor merkezine gittik. Merkez dediğime bakmayın, küçük ama tıkış tepiş değil, samimi bir salon. Fitness, yoga, meditasyon, dans, çeşit çeşit program var. İnsan hangisine gideceğini şaşırıyor....

Zumbayı, Belly fit i ve Restorative Yogayı denemiştim. Geçen cuma Soul Food Yoga adında bir derse katıldım, yanımda Nil ile. Nil oradaki oyun odasında oyun ablası ile oynadı. Anne içi rahat spora girdi. Ama anne yanlış programa girmiş, acemilik işte. Tüm kızlar inanılmaz esnek ve ileri seviyede. Bir beginner Özlem :). Ama eğitmen inanılmaz ilgilendi ve kendime inanamadığım hareketleri yaptım. Terledim, çooook yoruldum ama mutluydum. Kafamın bir köşesine 'dersin adına kanıp derse katılma' yazdım :). Çıkışta Niloş ile TJ i aldık. Haftasonu yine tatlı bir koşuşturmaca ile geçti. Pazartesi  akşamı ise,  mum ışığında Pilates ve Yoga dersine katıldım. Beklediğimden güzel geçti, cuma günü yaşanan tecrübeden sonra daha dikkatliydim ama verimli geçti diyebilirim. Salı bellyfit e gittik Nil ile. Nil oyun odasına, anne spora.Bir de boğazıma hakim olabilsem daha çok aşama kaydediceğim, orası kesin..:)

Bugün ise haftasonu yoğunluğu sardı bizim evi. Biraz sonra çorap avına çıkıyorum. Evde bir çift çorap bulmak mümkün değil, hepsi ayrı telden çalıyor.

Hava son 1 haftadır yağmurlu. Ama bugün yağmur vs demiycez atıcaz kendimizi dışarı. Akşama ise acılı bir hint yemeği yiycez arkadaşlarla. Sabırsızlıkla bekliyorum...

Dün Niloşun çocuk doktoru kontrolü vardı.Nil in doktoru inanılmaz iyi bir doktor. Onun sayesinde ve kendi çabamız ile aşama kaydettik. Ama ne yazık ki başka bir eyalete taşınacak. Üzülmedim desem yalan olur.

 Bu aralar tuvalet eğitimine göz kırpıyoruz, başlamak ve bitirmek istiyoruz. Acaba ilacı kesmelimiyiz soruma doktor hayır dedi. İlacı ekim hatta kasıma kadar kullanmaya devam. Tuvalet eğitimine başlarken ilacı kesersek ve Nil yine zor kaka yaparsa bu durumda başladığımız noktaya gelebileceğimizi, tüm emeklerin boşa gideceğinden bahsetti doktorumuz. Bir bina inşa ettik ve çatıya ulaşmak üzereyiz. Ve binanın yıkılmasını hiç birimiz istemeyiz.

İlacı içince, ne zaman yapacağı belli olmuyor, ani ve tazzikle kaka yapıyor Nil. Bu durumda külot giydirmemizi, pislik her halükarda olacağını ama en azından birazını tutacağını söyledi. Dışarı çıkarken ise duruma bağlı olarak bez ya da pull up ya da zamanla külot...

Hadi bana şans dileyin, uygun bir zamanda hafta başı-ortası gibi denemelere başlayacağız...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...