5 Aralık 2011 Pazartesi

Slow cooker

Slow cooker daha önce duyduğum ama Kanada ya gelince tanıştığım bir alet.

Kanada da elektirikli ocak-fırınımız. Gazlı fırın çok tercih edilmiyor. Bir türlü pilav yapmayı beceremeyince ve Lindsayin de kullanıp memnun olduğunu duyunca, biz de alsak mı dedik.

Slow cooker düşük ateşte yemeğin tüm gün pişmesini sağlıyor. Yemeği slow cookerda rahatça bırakıp çıkabilirsiniz.

Slow cooker almak zor, o kadar çok çeşidi var ki. Bir o kadar da tarif var. Asıl ilham kaynağım Ycurl (www.zng.blogspot.com ) un önerdiği bu http://crockpot365.blogspot.com/  site oldu.

Neler neler denemedim ki. Yaptığım pilavlar tane tane oldu, ertesi gün bile afiyetle tükettik.

Slow cookerların en büyük özelliği en sert etleri bile yumuşatıp liğme liğme etmesi.

Ben slow cooker da etli -sulu yemek, pilav, hatta somon bile denedim.

Sadece çorba yapmadım, onu da kış geldi bol bol deneriz artık.

Geceden hazırlanıp ertesi  güne ya da sabah çıkarken hazırlanıp akşam eve geldiğinizde yemeğin hazır olması ise pek cazip.

Bizim evde kullandığımız Hamilton Beach dijital. Kaç saatte pişmesini istiyorsam, ısısıyla beraber ayarlayıp kuruyorum. Bitince alarm caliyor, cevap vermezsem otomatikman warm a alıyor kendini. Önce pişmiş, sonra ısınmış yemek hazır bile...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...