24 Kasım 2011 Perşembe

Aloo Gobi Tarifi

Evet,  blogumda bir yemek tarifi vermediğim kalmıştı, tastoli.com a bir haller oldu, TJ den o kadar cok sey ister olduk ki, şimdilik buraya yazayım, copy paste yaparım dedim.

Nasıl fikir? Bu tarif benim gibi karnıbahar sevmeyen dostlara.Özellikle Sevgili Eylem, sana :)

 Öyle güzel yediriyor ki karnıbaharı, gerçi Niloş ona rağmen yemedi ama olsun.

Neler lazım

Siyah hardal tohumu-Black mustard seeds-
Kimyon tohumu-Cumin seeds-
zencefil
sıvıyağ
Köri
Kimyon
Ortaboy ya da küçük karnıbahar
2 ya da 1 patates
Domates salçası
Bezelye-havuç -ben de buzlukta doğranmış karışık bezelye havuç vardı, 1 bardak koydum-

***

Siyah hardal tohumu (Black mustard seeds) ile  kimyon tohumunu  (cumin seeds) yagda kavur
(ben 1 tatlı kaşığı koydum her ikisinden de)
Doğranmış soğanları at ve pembeleştir
taze zencefil rendele-evde yoktu, eklemedim- (yarım tatlı kaşığı)
Köri ve kimyonu  at 2 dakika karıştır.
Küp küp doğradığın patatesleri ekle,
biraz su ekle.
Pişmeye yakın
Doğranmış karnibahari ekle
Çok az domates salçası ekle
en son
bezelye ve havucu ekle


TJ'in Notu: Ana yemek olarak düşünmeyin, yanında tavuk-pilav ile güzel oluyor.
Yarım ölçü yapıp o öğün tüketilebilir.

Denerseniz afiyet olsun!

Yine yapıcam muhtemelen:)

2 yorum:

Eylem Atılgan dedi ki...

Teşekkürler. Bütün malzemeler mevcut. Muhakkak yapıcam!

eviminnuru dedi ki...

değişik bir tarif emeğinize sağlık
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...