3 Şubat 2010 Çarşamba

İshal konusunda birkaç not

Genelde bebekler diş çıkarırken ishal olur, aman yazın diş çıkarmasın bebek erir akar der büyükler. Doktorlar ise genelde ishalin diş ile bir alakası olmadığını savunur ki, bu konuda ne desem boş. Sebep diş olsun olmasın, ishal bir kez başladı mı önüne geçmek gerçekten güç.

Yaşadıklarımızı yazalım ki bulunsun blogumda, ne olur ne olmaz....

Doktorun tavsiyesi ile MAFLOR şase almıştık. 1 bardak su diyor ama ben bir dozu ikiye bölüp yarım doz sabah ve yarım doz öğle yemekten önce vermeye çalıştım Miniğe. İşe yaradı mı? yaradı diyemem.

Sonra sevgili Hülya'nın Tunası Reflor Şaseyi önerdi. Onu aldım hemen. Eczaneye sordum fark ne diye, pek fark yok ama Maflor daha bitkisel dediler. REFLOR şase nin faydası oldu mu? Oldu, toparlanmamıza yardımcı oldu. Onu da ikiye böldüm aynı şekilde Nil'in aç olduğu zamanlarda verdim genelde.

Minik Mafloru daha rahat içti,ikisinin de tadına baktım, Reflorda meyve aroması var, ona pek yüz vermedi.

Prinç lapası, haşlanmış patates ve et suyu ishali geçiren besinlermiş. Ben nette araştırma yaparken muz ,nişasta,keçiboyunuzu ve keçiboynuzu pekmezinin de ishali geçirmeye yardımcı olduğunu öğrendim.

Nişastayı suyla karıştırmak işe yaramıyor. Bir tavada nişastayı suyla bulamaç hale getirip biraz pişirin, hemen jelimsi hale geliyor zaten.Yedirebilirseniz bir- iki kaşık yedirip, benim gibi yediremezseniz biberonda suyla karıştırıp bebeğinizin aç olduğu zamanlarda midesini doldurabilirsiniz.

Bunları yedirmekte zorlanınca prinç lapasının suyunu biberona doldurup onu içirmeye başladım. En çok işe yarayan şey oldu. Diğer besinleri zorla yiyen Minik, bir de aç olunca prinç lapasının suyunu içti ve belki de kendisine gelmesini sağlayan bu oldu.

Normalde üzüm pekmezini suyla karıştırınca bizim ki pek sever ama keçiboyunuzunu pek sevmedi. Ben de damlalıkla verdim günde bir-iki kez.

En büyük korkum zaten hassas olan cildimizde oluşabilecek pişikti. Annem dedi ki pişik kremi, sudo krem gibi kremler bebek İSHAL İKEN popoya sürülünce ishal zor geçer.
Doğru mu yanlış mı bilemem ama risk almak istemedim ben de Chicconun bebek pudrasından sürdüm popoya ara ara.

Birşey yedirmek o kadar zordu ki, bunu ancak yaşayan anneler bilir. Önyargılı Meleğim daha da önyargılı oldu. Normalde severek yediği şeylere bile yüzvermez oldu.

Milupa'nın ishal maması var HN25. Tüm eczanelerde bulunan bir mama değil ama e-bebekte var mesela. Ondan Nil'in mamasına azar azar karıştırdım. Onun da faydası olmuştur kesin.

Bunlar bizim yaşadıklarımız,-tecrübelerimiz-,yine de aklıma geldikçe editmeleye devam...

1 yorum:

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

özlemcim
sana o yorumu yaptıktan hemen sonra tuna da ishal oldu. hemen reflor verdim( bizim dr. da maflor önermişti ama eczanede bulamamıştım). sonra nette azıcık araştırma yaptım. ishalin hemen ilaçla kesilmesi pek de önerilmiyormuş. yani ishale yolaçan bakteri neyse, atılması gerekliymiş. ilaçla kesilince barsakta bakteri birikintisi oluyormuş falan filan. doktorum da beslenme yoluyla ishalin kesilmesini tavsiye etmişti ama tuna da o dönemde hiçbir şey yemediğinden ancak sütüne reflor karıştırıp verebildim. bir de ülker organik kavanoz meyvelerinden şeftali-muz karışımını günde 2 kere falan verdim de anca geçti.
tekrar geçmiş olsun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...